Aero-Idag Kft. néven alapított közös társaságot az International Defense & Aerospace Group LLC az Aerotechnika M&T Zrt.-vel - olvasható a vg.hu-n. Az előbbi társaság delaware-i bejegyzésű, az utóbbi pedig a légi szállítást kiegészítő szolgáltatást végző cég Takács Miklós érdekeltségébe tartozik.

Takács nem reagált a Világgazdaság megkeresésére, piaci információk szerint azonban a honvédségi szállítógépek beszerzésével függhet össze a cégalapítás. A hárommillió forint törzstőkéjű Aero-Idag főtevékenységként a gép-, hajó-, repülőgépügynöki nagykereskedelmet jelölte meg.

Néhány hete Orosz Zoltán altábornagy, vezérkari főnökhelyettes az M1-n beszélt arról, hogy megértek a cserére a honvédség mintegy negyvenéves An-26 típusú repülőgépei (a fenti MTI-képen). Könnyű és közepes kategóriát említett, azzal, hogy mindkettőben 3-5 gép beszerzése jöhet szóba - írja a lap.

Az ügylet a védelmi és biztonsági célú beszerzésekről szóló jogszabály alól is mentesítést kapott - ez az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága elnökének, Kósa Lajosnak a bejelentéséből derült ki.

A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy három, az An-26-osok felváltását célzó harcászati gép mellett három nagyobb, alapvetően személyek szállítására alkalmas sugárhajtású gépet, valamint két kisebb, kormányzati vezetők szállítására szolgáló business jetet szereznének be.

A magyar kormány a védelmi ipar növekedését, az importfüggőség számottevő csökkentését tűzte ki célul. Az Irinyi-terv azzal számol, hogy a GDP-n belül 23,5-ről 30 százalékra nő az ipar részesedése, a növekedés motorja pedig hét stratégiai ágazat lenne, ezek egyike a védelmi ipar.

Decemberben jegyezte be a cégbíróság a Solar Kft. leányát, a FÉG Védelmi Rendszerek Zrt.-t is. A magyarországi hadiipari cégeknél az utóbbi hónapokban tapasztalt mozgolódásról további részleteket a Világgazdaságban olvashat.