Magyar Nemzet: itt az újabb fordulat

Bár hétfőre ígérték, hogy folytatódnak a tárgyalások a Magyar Nemzet eladásáról a tulajdonos Simicska Lajos és Ungár Péter LMP-s politikus között, de végül nem történt egyeztetés - írja az Index.
Szabó Dániel, 2018. április 18. szerda, 14:33
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A portálnak két forrás is megerősítette, hogy a hét elejére (hétfőre vagy keddre) beütemezett tárgyalásra mégsem ment el Ungár Péter a Magyar Nemzethez. Ungár nem sokkal azután jelezte vételi szándékát a lapcsalád (a Magyar Nemzet mellett a Heti Válasz és online kiadásaik) illetve a Lánchíd rádió tulajdonosainak, hogy múlt kedden bejelentették a lapok és a rádió bezárását. Ungár pletykák szerint jelenleg is külföldön van, hogy befektetőt találjon a megvásárlásra.

A portfólió - ahogy arról korábban a Napi.hu is írt - valójában nincs eladásra szánva, de megfelelő vevő vihetné. Kivált arra a Magyar Nemzetre igaz ez, amely utoljára a tulajdonosi döntés után egy nappal jelent meg, nem számítva egy szombati különszámot, amelyet a dolgozók készítettek.

Simicska Lajos, akinek vagyonát lapunk 70-80 milliárd forintra becsüli, hirtelen vetett véget a lapnak. Úgy, hogy annak nyomdai szerződéseit már korában hosszútávra megkötötték, és így is kifizetnek a dolgozóknak két hónapot, valamint végkielégítést, azoknak, akiket ez már több évnyi munkájuk után törvényileg megillet. Vagyis plusz költséggel nem járt volna, ha a Magyar Nemzetet több napig, vagy hétig még kiadják.

Ungár Péter mellett még egy jelentkező volt, aki átvette volna a lapot, Milkovics Pál csehországi magyar vállalkozó. Ő azonban elállt a tárgyalási szándékától, mert a sajtóban strómanként kezdték emlegetni, mert egy "offshore cégen" keresztül kereste meg őket. Ez utóbbi valójában csak egy külföldi vállalkozás, a Schwarz Capital ltd. nevű londoni társaság, amelynek közvetett tulajdonosa egy cégen keresztül szintén Milkovics.

A Magyar Nemzet nem hivatalos vételára 1,5 milliárd forint, amely ahhoz képest nagyon sok annak fényében, hogy amióta Simicska Lajos 2015 februárjában összeveszett a kormányzó Fidesszel, és nyilvánosság elé állt személyes konfliktusával Orbán Viktorral, azóta állami hirdetés nem jelent meg a lapban, amelyik 2016-ban már 770 millió forintos veszteséget termelt.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK