Ilyen a vállalatnál gyakorlatilag a kezdetek óta működő üzemi tanács, amely komoly eredményeket ért el az elmúlt években, egyebek mellett a munkavállalói juttatás csomag folyamatos bővülése, a három műszak bevezetése egyes üzemi egységekben, a dolgozók térítésmentes szállítása a gyár és lakóhelyük között - áll az üzemi tanács napokban kiadott közleményében, amellyel a múlt héten megjelent sajtóhírekre reagált. A szóban forgó sajtóhírek szerint az autógyártó eddig nem volt hajlandó tudomást venni arról, hogy megalakult a szakszervezet, annak vezetőjét pedig kirúgták. Az üzemi tanács léte nem zárja ki szakszervezet működésének lehetőségét a gyárban, ezért is találkoztak személyesen a Magyar Suzuki Rt. és a Liga Szakszervezetek vezetői. A Liga Szakszervezet által támogatott Esztergomi Gépjárműgyártók Független Szakszervezete jogilag jelenleg nem létező szervezet (mivel nem rendelkezik bírósági bejegyzéssel). Szintén kétséges a Liga Szakszervezet Vas- és Fémipari Szövetsége Suzukis csoportjának legitimitása, mivel ezt a Liga Szakszervezetek alapszabályában történt bejegyzés adhatja, ám a csoport bejegyzése nem bizonyított. A Magyar Suzuki Rt. a törvényeket tisztelő és azokat betartó szervezetként egy jogilag még nem létező szervezet követeléseit nem tudja figyelembe venni, teljesíteni - áll az üzemi tanács közleményében. Kétséges a hivatalosan még nem létező szakszervezet taglétszáma, az elhangzott, de nem igazolt szám szerint is maximum 70 fő, ami a Magyar Suzuki Rt. 3200 dolgozójának 2 százalékát teszi ki. Bár a szakszervezet közel három hónapja megalakult, a taglétszám nem növekszik, hanem éppen csökken, több alapítótag is jelezte, hogy kilép a szervezetből. A dolgozók fennmaradó 98 százaléka nem ezt a fórumot tartja a leghatásosabb érdekképviseleti formának biztosításra. A közlemény hangúlyozza tovább, hogy a a szakszervezeti vezető elbocsátása nem függ össze a kialakult helyzettel, annak más indokai voltak.