Tavaly kevesebb cég, kevesebb számlát állított ki az előző évhez képest. A fizetési morál javulását jelzi, hogy a kiállított számlák közel háromnegyedét időben rendezték, az átlagos fizetési késedelem 15-ről 14 napra csökkent, ugyanakkor a fizetési határidő egy nappal nőtt tavaly a 2019-es adatokhoz képest - írja az MTI a Bisnode szerdán az MTI-nek küldött közleményben.

Az elemzés szerint jelentősen csökkent az extrémül késve fizetett számlák aránya, a két hónapon túli késések aránya egy százalék alá, a három hónapon túliaké fél százalék alá esett. A számlák legalább 56 százalékát minden iparágban határidőre kifizették, a leglazábban a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása ágazatban kezelték a fizetési határidőt, itt a számlák csupán 56,5 százalékára érkezett meg időben az ellenérték.

QP | Quality Placement

A legpontosabban fizető ágazat továbbra is - a bútorgyártást kivéve - a fafeldolgozás, a fonottáru gyártása lett, ahol a számlák 94 százalékát rendezték időben. Az elemzés szerint az átlagos fizetési határidő a humán-egészségügyi, szociális ellátás, az egyéb szolgáltatás, illetve a művészet, szórakoztatás, szabadidő területein volt a legrövidebb, 13-13 nap. A leggyorsabban a gumitermék gyártása és a kiskereskedelem területén rendezték a számlákat, mindkettőnél csak 11 napos átlagos késést regisztrált a Bisnode. Pénzükhöz a leggyorsabban, 27 nap alatt az egyéb szolgáltatások területén jutottak a szállítók.

A legpontosabban Tolna megyében fizettek, ahol a számlák 89 százalékának ellenértéke érkezett be határidőre, de úgy tűnik, hogy aki késett, az sokat, mert itt volt a legmagasabb, 18 nap az átlagos késés ideje. A legkevesebb fizetési késés, 12 nap volt Zala, Vas, Nógrád, Békés és Bács-Kiskun megyében, több megyében is megegyezett az átlagos legalacsonyabb fizetési határidő is, ami 2020 negyedik negyedévének végén 23 nap volt Budapesten, Pest megyében, Baranyában, Csongrád-Csanádban és Nógrádban. A legmegengedőbbek a somogyi vállalkozások voltak, akik 35 napos átlagos fizetési határidőt szabtak megrendelőiknek.