Magyarország az e-autózás éllovasa lesz - mondta Orbán

Magyarországon 2017-ben magasabb fokozatba kapcsol az újraiparosítás - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Samsung SDI elektromosjármű-akkumulátor gyárának megnyitó ünnepségén, hétfőn Gödön.
Szász Péter, 2017. május 29. hétfő, 17:30
Fotó: Napi.hu

A járműgyártásban dolgozók száma 2017 első negyedévében meghaladta a 160 ezret, ezzel Magyarország Közép-Európa egyik járműgyártó centruma lett, miközben elindult abba az irányba, hogy a régió egyik járműfejlesztési központja és az e-autózás éllovasa legyen - mondta a miniszterelnök az MTI tudósítása szerint.

Az ezzel kapcsolatos új beruházások - így a gödi üzem - révén már nemcsak autót gyártanak, hanem a jövő autóit is megálmodják, készítik és tesztelik itt. A kilencvenes évek elején, a szocializmus lebontása után kinyílt a világ, és hirtelen, ömlesztve kapták az emberek a piacgazdaság termékeit, új márkákkal ismerkedtek meg. Hamar kiderült azonban, hogy a piacgazdaság sem mindig garancia a minőségre, de ha valami Dél-Koreában készült, "biztosak lehettünk abban, hogy kiváló termékkel van dolgunk". Dél-Korea és cégei a minőség és innováció szimbólumát jelentik azóta is - mondta.

Dél-Korea példakép Magyarország előtt, hogy sok munkával és szorgalommal, precizitással, kreativitással be lehet törni a világpiacra; "lélegzetelállító sikertörténet" az ázsiai országé. Dél-Korea és a Samsung arra is példa, hogy a világgazdaság nem úgy működik, hogy eleve le vannak osztva lapok, hanem a lapokat folyamatosa újraosztják.

A miniszterelnök hangsúlyozta: egyes térségek kiemelkednek, mások pedig vesztenek erejükből, és Dél-Korea azon országok közé tartozik, amelyek diktálják a tempót. Közép-Európa is "a fel- és kiemelkedő térségek" közé tartozik. Azt is fontosnak nevezte, hogy Dél-Korea tanult másoktól, de mindig a saját útját járta. Az ország fontos kereskedelmi partnere Magyarországnak - fűzte hozzá.

Dél-Korea csodát tett az elmúlt évtizedekben és "ez a csoda ma ismét itt van Gödön". A beruházással biztosított az itt élők jövője. Sok ország "vitte volna ezt a beruházást", de a Samsung ragaszkodik Gödhöz, és a város is elkötelezte magát a cég mellett, így a kormány is beállt a beruházás mögé. A beruházással "a jövő költözik be Gödre" - mondta.

Az elektromos töltőállomások száma 2019-re 3500-4000 között lesz az országban, 2020-ra 63 ezer elektromos meghajtású jármű kerül a magyar közutakra, és ebből 54 ezer személyautó lesz. Az elektromos autók tulajdonosai adókedvezményeket kapnak.

Magyarország és Göd egyaránt nyer ezzel a gyárral, hiszen az emberek munkát, a cégek megrendeléseket kapnak, a Samsung Európa legalacsonyabb adóit fizeti, továbbá kiválóan képzett, kreatív munkaerőt kap egy olyan országban, amely a kutatás-fejlesztésben is az élre akar törni. Ez egy kölcsönösen jó üzlet.

Dzsun Jong Hjun, a Samsung SDI vezérigazgatója kiemelte: az elektromos autók piaca világszerte robbanásszerű fejlődés előtt áll, ezért nagyban nő majd a kereslet az itt gyártott akkumulátorok iránt. A legmodernebb technológiával dolgoznak majd, így hozzájárulhatnak az európai elektromos autóipar fellendüléséhez. A vezérigazgató köszönetet mondott az államnak és a városnak a folyamatos támogatásért, amelyet a beruházás tavaly nyári bejelentésétől az üzem mostani megnyitásáig nyújtottak.

Tuzson Bence a kormányzati kommunikációért felelős államtitkár, a körzet országgyűlési képviselője arról beszélt: az, hogy itt jöhetett létre ez a gyár, azt jelenti, hogy a Samsung vezetése bízik a magyar emberekben, a helyiekben, a munkájukban. Hozzátette: kormány nagy mértékben támogatta Gödöt, kétmilliárd forintot kapott infrastrukturális fejlesztésekre.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly augusztusban jelentette be, hogy az európai piacra szánt elektromos autók akkumulátorainak gyártásába kezd a Samsung Gödön, és a százmilliárd forintos beruházás keretében 600 új munkahely jön létre. A tárcavezető kiemelte: komoly regionális verseny végén nyerték el a beruházást, amelyért nagy infrastrukturális fejlesztéseket vállaltak a térségben, valamint Göd csökkenti a koreai cég vállalati terheit.

A 2012-ben még 76 milliárd forint árbevételű Samsung SDI Magyarország Zrt. 2014-ben zárta be a mintegy 322 ezer négyzetméteres gödi képcsőgyárát, miután a képernyők iránti kereslet erősen megcsappant a plazmatechnológia magas áramigénye miatt. A Samsung mostani, a gödi beruházásról hozott döntése mögött az áll, hogy valamennyi európai autógyártó nagy lendülettel fejleszti elektromos autóit, így az akkumulátorok jelentősége folyamatosan nő.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2017.05.30 08:30

kanri, 2017. május 29., hétfő 20:51
Hülyeség.
Az Audinál a fizikai dolgozók nettó 267 ezer, a nem direkt termelő alkalmazottak nettó 472 ezret kerestek átlagosan havonta.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2017.05.30 08:27

v007zsolt, 2017. május 29., hétfő 20:49
Amit leírsz az megerősíti az általam leírtakat. Én is azt mondtam, hogy 20%-ban a balliberális kormányok alatt épült ki a magyar autóipar, nagyjából te is ezt írtad le.
Az általad példának felhozott Audinak Győrben 2001-ben 4848 alkalmazottja volt , ez 2010-re 6138-ra nőtt, 1290-nel nőtt 8 év alatt. most 11631. 7 év alatt 5493-mal nőtt, és még jövőre indul a Q3.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2017.05.29 21:27

Ez lesz ám a jó világ ! A közmukik meg a közalkalmazottak tömegei csapatnak a villanyverdával. A sok külföldre települt majd ezért fog visszajönni :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kanri, 2017.05.29 20:51

@matyi2010: ja 160 ezer...kb ennyi nettóért. Szép perspektíva, de a g...ci pont ezt akarja. Ne legyenek gimnáziumok, mert ott kinevelhetik az értelmiséget...legyenek csak szalag mellett dolgozó droidok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

v007zsolt, 2017.05.29 20:49

@matyi2010: Miután ferdited a tényeket itt van neked egy kis olvasni való!

1998 az Audi TT Coupé összeszerelésének kezdő éve. A cég tevékenységi köre 1998-ban a járműgyártással bővült.
1999 az Audi TT Roadster összeszerelésének indulása.
2000 a négyhengeres adagolófúvókás közvetlen befecskendezésű (Pumpe-Düse) dízelmotorok gyártásának kezdése.
2001 az Audi A3 (magyar)/S3 összeszerelésének kezdete. Új gyártószegmens a nyolchengeres motorok részére. Az FSI technológiával működő motorok gyártásának indítása.
2003 Új gyártószegmens a hathengeres motorok számára.
2005-ben nyitották meg a szerszámgyárat.
2006 volt az új generációs Audi TT Coupé sorozatgyártásának első éve.
2007 az Audi A3 Cabriolet összeszerelésének indulása
2010 az Audi Hungaria Motor Kft. 200 hektár területet vásárol a Magyar Honvédségtől és a Győri Önkormányzattól, ezzel a beépíthető terület 370 hektárra nő.
2011 megkezdődik az Audi RS3 Sportback gyártása

Tehát 1998-ban kezdik TT Coupé gyártása! Gondolom te is tisztában vagy vele, hogy 98 áprilisában vannak a választások, mikor nyer a Fidesz!? Valószinüleg nem májusban dönti el az Audi, hogy Fidesz hatalomra kerülésével kezdi el gyártani a TT Coupékat??
Vagy a 2010-ben megvásárolt területett 2010 áprilisában dönti el, hogy felvásárolja mert a Fidesz nyert és ezért megéri neki bőviteni?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html