Magyarországon a kínai BMW-klón

Már itthon is rendelhető a kínai Shuanghuan autógyár CEO modellje.
NAPI Online, 2008. március 7. péntek, 10:51
Fotó:

A Világgazdaság beszámolója szerint a Shuanghuan CEO első szállítmánya már márciusban megérkezik Magyarországra. A forgalmazó kecskeméti Bács-Indicar Kft. a kínai autók olasz importőrétől, a Martin Motorstól kapja a szállítmányt, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság február 8-án adta meg a gépkocsira az általános forgalomba helyezési engedélyt - közölte a László Károly, a társaság ügyvezetője.

A CEO az elmúlt évben felbosszantotta a BMW-gyárat, hiszen nagyon hasonlít a márka nagyobbik luxusterepjárójára, az X5-ösre. A szeptemberi Frankfurti Autószalon idején a müncheni cég azt fontolgatta, jogi lépéseket tesz az ottani importőr, a China Automobile Deutschlanddal szemben, mondván: a Shuanghuang CEO nem más, mint a BMW X5 másolata. Azt azonban a bajor gyár is elismerte: nem csupán az a különbség a két kocsi között, hogy az egyiknek az ára 59 ezer, a másiké pedig 26 ezer eurótól indul. (Kínában 15 ezer euróba kerül a CEO, szállítással és vámmal együtt 20 ezer euró körül jön ki az érték.)

A 26 ezer euró nagyjából 6,8 millió forint, ám nálunk 8,6 millió a 2,4 literes, benzinmororos autó alapára. Igaz, ebből 1,5 millió a regisztrációs adó - mondta László Károly, hozzáfűzve: a CEO-val nem a BMW ügyfeleit célozzák meg.

A cég tárgyalásokat folytat a Shuanghuang - Kínában ötezer euróba kerülő - Bubble modelljének behozataláról is, ám A VG értesülései szerint ez meg a Mercedesnél ad dolgot a jogászoknak, hiszen a karosszéria a Smart szinte pontos mása. Ez azonban László Károly szerint nem okozhat gondot, hiszen a Smart kétüléses, farmotoros, hátsókerék-hajtású, míg a Bubble négyszemélyes, és orrmotorja az első kerekeket hajtja.

Magyarországi ára ugyan még nincs az első alkalommal a májusi Budapesti Autószalonon bemutatkozó autónak, ám nagy forgalmat éppen ettől, a várhatóan olcsó kiskocsitól vár a Bács-Indicar Kft. Harmadik éve ugyanakkor ez a társaság hozza be - szintén olasz importőrön keresztül - az indiai Tata autókat, ám azokból tavalyelőtt mindössze 70, tavaly pedig csupán 31 kelt el Magyarországon. Emiatt László Károly meg szeretné kétszerezni a jelenleg nyolc partner kereskedőből álló hálózatot.

HOZZÁSZÓLÁSOK