Szegeden ez év augusztusától már új trolibuszokkal járhatnak az utasok. Az Ikarus-Skoda konzorcium fejlesztésében a trolikat a Magyar Autóbuszgyártó Kft. gyártja - hangzott el a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter  a 10. Buszfesztiválon,
Tökölön.

A trolibusz száz százalékban magyar fejlesztés, amely sok magyar mérnöknek ad munkát, és a magyar buszgyártás és háttéripar ezzel a high-tech járművel ismét megmutatja, hogy mire képes. A trolibusz-gyártás az egész világon speciális jármű gyártásnak számít, mert nagymértékben kell alkalmazkodnia a helyi igényekhez, éppen ezért hatalmas fejlesztési munka. A szegedi trolibuszokkal kapcsolatban olyan komoly elvárásokat támasztottak, mint például az akkumulátoros önjárás, ami ha nem is világelső, de nagyon kevés ilyen jármű készült eddig. Az első járművet idén augusztusban adják át, az utolsók 2014. szeptemberben kerülnek Szegedre, összesen 13 trolit rendelt a város.

 



A szegedi projekt azért fontos a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter tagvállalatai számára, mert a magyar piacon megszerzett referenciákkal lehetséges csak a külpiacokon történő megjelenés akár végtermékkel, akár beszállítással, akár gyártási
kooperációk keretében - ez a tagvállalatok közös véleménye, ezért van különös jelentősége annak, hogy a magyarországi tendereken a magyar székhelyű gyártók termékei egyenlő esélyekkel indulhassanak - mondta  Fórián István, a Magyar
Autóbuszgyártó Klaszter elnöke.

A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter célja, hogy életben tartsa a magyar buszgyártást és megőrizze, továbbörökítse és fejlessze a már meglévő autóbusz-gyártási tudást. "Bízunk benne, hogy remek magyar gyártású buszokat láthatunk az utakon, Budapesten és vidéken egyaránt" - tette hozzá Fórián.