Majdnem minden magyar felnőtt hallgat rádiót egy kutatás szerint

A 8,2 millió magyarországi felnőtt közül mintegy 7,2 millió rádióhallgató, a legnépszerűbb országos adó a Kossuth és a Petőfi rádió - tudható meg az Inspira Media Research márciusi országos hallgatottsági kutatásának eredményeiből.
Szász Péter, 2017. március 30. csütörtök, 20:59
Fotó: Napi.hu

A rádióhallgatók száma folyamatosan növekszik Magyarországon, a 2014-es 5,5 millió hallgató száma 10 százalékkal bővült 2016-ra. A teljes rádiós piac egy hét alatt a felnőtt lakosság körében 7,2 millió embert ér el, és a 18-39 éves korcsoport 93,5 százaléka hallgat rendszeresen valamilyen rádióadót. A napi átlagos rádióhallgatás Magyarországon három és fél óra - írja az MTI a közlemény alapján.

Az egykori Class FM hallgatóinak legnagyobb része átpártolt más adókhoz; a folyamat legnagyobb nyertese a Kossuth, a Petőfi és a Sláger FM.

Az év elején indult a legnagyobb rádiós portfóliót értékesítő Radio Sales House Kft. (RSH), amely az Médiaszolgáltatás-támogató és vagyonkezelő Alap (MTVA) négy országos adója, a Sláger FM és 59 regionális adó kizárólagos reklámértékesítője, és ezen médiumok napi hallgatótábora mintegy 3,7 milliós.

A magyar rádiós piacon a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság engedélye alapján csak a közmédia adói - Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó - rendelkeznek országos lefedettséggel, ezért nem meglepő, hogy ezek érik el a legtöbb embert. Ezek összesen naponta 3,3 millió embert érnek el.

A Kossuth Rádió napi elérése 20,1 százalékos, a Petőfi Rádióé 19,8 százalékos. Országosan a harmadik leghallgatottabb rádió a Music FM 7,5 százalékkal, míg a Rádió1 csoport 6,9 százalékot ért el. A kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es korcsoportban a hallgatottsági sorrend: Petőfi Rádió 20,5 százalék, Kossuth Rádió 9,9 százalék, a harmadik leghallgatottabb a Music FM 9,8 százalékos napi eléréssel.

Budapesten a 18 év feletti korcsoportban a leghallgatottabb rádió a Sláger FM, amelynek napi elérése 18,2 százalék, a második leghallgatottabb a Kossuth Rádió 17,5 százalékos eléréssel, a harmadik leghallgatottabb adó pedig a Music FM, amelynek napi elérése a korcsoportban 16,2 százalék.

A regionális piacokon továbbra is a helyi adók a leghallgatottabbak a 18-59 éves korcsoportban. Nyíregyházán például a Retro Rádió hallgatói elérése 36,2 százalék, a Sunshine FM-é 32,6 százalék, a Rádió1 elérése 15,5 százalék, míg a Petőfi rádióé 12,6 százalék. Miskolcon a Rádió M vezeti a hallgatottsági listát 44,3 százalékkal, Szegeden pedig a Rádió 88 elérése 53,9 százalékos.

HOZZÁSZÓLÁSOK