Az előző évi megtorpanást követően 2009 első négy hónapjában tovább csökkent a háztartások otthoni sörfogyasztása, igaz visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos sörök viszont tovább nőttek - derül ki a háztartások fogyasztását figyelemmel kísérő GfK Hungária ConsumerScan adatai alapján. Az átlagos sörvásárló középkorú férfi, aki alig egy-két perc alatt képes eldönteni, milyen sör kerüljön a kosarába. Egy átlagosan vásárló háztartás 2006-ban 82 liter, 2007-ben 86 liter sört vett, ezzel szemben a tavalyi évben mindössze 81 litert fogyasztott. Feltehetően az átlagosnál hűvösebb nyári időjárás is közrejátszott abban, hogy 2008-ban a hideg italokhoz (gyümölcslé, szénsavas üdítőital, ásványvíz) hasonlóan visszaesett az otthoni sörfogyasztás. Idén tovább folytatódik a visszaesés, a gazdasági válság hatására 2009. január-április időszakban ugyanis az előző év azonos időszakához viszonyítva mennyiségben 10 százalékkal csökkent az otthoni sörfogyasztás. Az értékbeli visszaesés mértéke csak 6 százalék, és az egyes termékek átlagosan 4 százalékkal drágultak, fogyasztói oldalról a visszaesés fő oka a kevesebb vásárlóban keresendő. Míg 2008 első négy hónapjában a háztartások 48 százaléka vásárolt sört, addig idén ez az arány csak 44 százalék. Emellett még a fogyasztási intenzitás is csökken, mivel eddig idén csak 33 liter jut egy vásárló háztartásra, szemben a tavalyi 34 literrel. A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos termékek iránti kereslet tovább nőtt. A dobozos sörök mennyiségi részesedése átlépte az 50 százalékot, az üveges sörök mennyisége 30 százalékkal csökkent. A műanyag palackok folyamatos előretörést mutatnak, a hazai háztartások által megvásárolt mennyiség immár 7 százalékát adják.