A MÁV Start megnevezte a sztárjait

Közel 35 millióan vonatoztak tavaly a MÁV Start sztárútvonalain, ez 7,4 százalékos növekedést jelent.
Csernátony Csaba, 2019. január 24. csütörtök, 08:00
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Jelentősen nőtt a legforgalmasabb vasútvonalakon utazók száma 2018-ban - közölte a MÁV Start, amely elkészítette a legfrissebb toplistát is.

Utasok milliói

Összesen 34,6 millióan vonatoztak a három legnépszerűbb vonalon (Budapest-Vác-Szob, Budapest-Cegléd-Szolnok, Budapest-Székesfehérvár), 2,4 millióval - azaz 7,4 százalékkal - többen, mint 2017-ben. A tíz legforgalmasabb vonalon pedig 4 százalékkal - 2,8 millióval - 74 millióra nőtt az utasok száma.

A MÁV Start a növekedést az utóbbi időszakban kialakított menetrendeknek, a jegyértékesítés korszerűsítésének, a pályafejlesztéseknek, a felújított kocsiknak és az új motorvonatoknak tulajdonítja. A jegy- és bérletforgalomban is javult a helyzet, az előzetes adatok alapján nőtt a teljes árú menetjegyek és dolgozói bérletek értékesítése. Az önkiszolgáló csatornák térnyerésének köszönhetően 2018-ban már minden ötödik utas ilyen módon, azaz automatából, interneten vagy a Vonatinfó alkalmazásból vásárolta a jegyét.

Toplista

Az összes vasútvonal közül a Budapest-Vác-Szob szakaszon 620 ezerrel 12,6 millióra nőtt az utasok száma, így ez lett a legforgalmasabb vonal 2018-ban és átvette az első helyet a 2017-es győztestől, a Budapest-Cegléd-Szolnok vonaltól. Utóbbi vonal lett a második 2018-ban 12,5 millió utassal, ami egyébként 300 ezres emelkedést jelent.

A harmadik legnépszerűbb vasútvonal Budapestet Székesfehérvárral köti össze: ezt 9,4 millió utas választotta, ez pedig másfél milliós emelkedésnek felel meg.

A tíz legforgalmasabb járat között szerepel például a Budapest-Cegléd-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony; a Budapest-Hegyeshalom-Rajka; a Budapest-Tatabánya; a Budapest-Miskolc-Nyíregyháza és a Budapest-Hatvan vonal is.

Fejlesztéseket ígér a cég

A MÁV Start azt mondja, hogy folytatódnak az utazási kényelmet fokozó fejlesztések.

Az új járműbeszerzéseknek köszönhetően az elővárosokban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat. A két legnépszerűbb elővárosi szakaszon (a váci és a ceglédi vonalon) 2019 végétől emeletes motorvonatokat állít forgalomba a vasúttársaság.

HOZZÁSZÓLÁSOK