Újra nekifutnak a mellékvonalak bezárásának? (frissítve)

Ellenzékben még hevesen védte, most felszámolná a vasúti mellékvonalakat a Fidesz. Tizennégy szakasz van veszélyben, de az önkormányzati választások előtt nem lépnek - értesült a Népszava.
Domokos László, 2019. január 30. szerda, 09:27
Fotó: Pixabay

Újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása - írja cikkében a napilap több vasutas szakszervezeti vezetőre hivatkozva, amely közzétette a megszűnésre váró vonalak listáját is.

Más forrásaik szerint a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is: Fónagy János államtitkár irányításával már javában tart a párhuzamosságokat csökkenteni hivatott egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása.

Holott nem a járatok megszüntetése, hanem éppen azok sűrítése hozna megoldást: több utast és magasabb bevételt - állapította meg Gyöngyösi Máté, a Közlekedő tömeg egyesület szakértője. E szakaszokon valóban rossz állapotban van a vasúti pálya, erre költeni kellene az államnak, de a közutak is rémesek, ma a távolsági busznak több idő kell Mátészalkáról Csengerbe jutni, mint a vonatnak. A civil szervezet számításai szerint évi 65 millió forintos veszteséget okozna a cégcsoportnak, ha a MÁV Start nem fizetne ennek a mellékvonalnak a használatáért a pályafenntartó MÁV Zrt-nek. Azt gondolják, ennél nem kerül látványosan többe a pálya és a szerelvény karbantartása, az állomások személyzetének kifizetése.

Cáfol a szaktárca

A vasúti mellékvonalak bezárása nincs sem napirenden, sem tervben - reagált az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). A közlekedésért felelős minisztérium 2010 óta változatlan elvi alapvetése, hogy a közösségi közlekedés gerincét a vasút adja, amely a mobilitási igények első számú kiszolgálójaként erősíti a vidék lakosságmegtartó képességét. Ennek megfelelően nincs semmiféle döntés vagy szándék a vasúti mellékvonalak bezárására. A kormány a vonatközlekedés versenyhelyzetét az utasok igényeihez igazodva folyamatos pályafejlesztésekkel, járműbeszerzésekkel, vasúti digitalizációval erősíti - közölte a tárca.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2019.01.31 19:57

Ezzel a gerinc utolsó foszlányai szívódnak fel a fidesznyikekben!

A felcsúti vicinálissal mi lesz?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Darabont1453, 2019.01.31 16:59

Érintheti ez a probléma Felcsútot is ?

XDDDDDD.....a jó tippért nem ját jutalom, túl könnyű volt a kérdés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

OV, 2019.01.30 12:36

Tisztelt hozzászólók!
Jómagam úgy gondolom, hogy eben az átpolitizált helyzetben SZAKPOLITIKAI kérdésekben nem lehet-és nem lehetett értelmes SZAKMAI vitát lefolytatni.
Ugyanis ha csupán szakmailag nézzük: a kiüresedő és elöregedő falvak lakossági mutatói illetve, hogy a MÁV képtelen a XXI. századi színvonalon szolgáltatni (még mindig a kádári megörökölt szocialista felépítésű állami mamutról beszélünk-mint a BKV-is) magával hozhatja azt a racionális döntést, hogy MODERN, ALACSONY PADLÓS, akár légkondicionált buszokkal váltsák ki a szárnyvonalakat (akár ezeket működtetheti a MÁV is), hisz egy idős néni, aki szakrendelésre megy, ma kénytelen magas lépcsőn feltornáznia magát a régi vagonokra, holott kényelmesen alacsony padlós busszal megtehetné ugyanezt, de hát a POLITIKA!
Kellett egy támadási felület az akkori Gyurcsány éra ellen...és íme egy jó eszköz (ugyanez volta vizitdíj a felsőoktatási tandíj kérdése is)...egyszerűen a lövészárok politizálás okán értelmes szakmai vita erről nem volt folytatható, az is igaz (mentségként szolgálva az Orbán hívőknek), hogy a választói népakarat, nem is akart/akar értelmes szakmai vitát folytatni(ennek kultúrája is hiányzik belőlünk)...hanem lövészárkok mentén történnek a dolgok: kinek okozhatok nagyobb rúgást a politikai térfélre, ez dönt el minden!
Ma már ott tartunk, hogy komoly tandíj van-lásd mosta Közgáz akar tandíjemelésben gondolkodni (hol van már a tandíjmentesség körüli nemzethalál vízió), Orbán a magánegészségügy ki nem mondott propagálásával küszöböli ki a kórházi struktúra átgondolásának hiányát...és folytatható!
Lásd egy érzékletes példa: Orbán anno rájött, hogy DIVAT LETT a kő-konzervativizmus, ezért levitte a tankötelezettségi korhatárt 16 évre...ma már mindenki-gazdasági szereplők leginkább- ezt hibás lépésnek tartják, (lásd élethosszig tartó tanulás elégtelen volta) de hát ez nem szakmai kérdés, hanem politikai: KI KELL SZOLGÁLNI A KŐ-KONZERVATÍV és NACIONALISTA ÉRZÜLETTEL rendelkező szavazóbázist!...ez mindent visz...még a szakmaiságot is!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2019.01.30 11:20

@csaba1002: Igen a narancsbarmoknak semmi nem drága. Olyan ez mint a győzelmük a vizit díjjal. Örömmel fizettem a házi orvosomnak mert tudtam jó helyre megy , a sok vénasszony akik miatt órás sorok voltak egyből egészségesebbek lettek és már nem beszélgetni jártak az orvoshoz. Most a "dicsőséges győzelem után" csak a parkolásért a rendelő környékén többet kell fizetnem óránként mint amennyi egykor volt a vizitdíj, vagy hozzam haza a kocsit és mennyek vissza busszal egy átszállással oda vissza 1200 ért.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csaba1002, 2019.01.30 10:39

@rotaryfun: Nem volt az felesleges. Került amibe került, a Fidesznek mindig bejött, mint hivatkozási alap, hogy megmentettük a vidéki vasutat, amit a gaz Gyurcsányék fel akartak számolni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html