Új korszak kezdődik a magyar vasúton

A gyártó Stadler Rail Valencia S.A.U. tájékoztatása szerint 2021. január közepén megérkezik az ország első vasút-villamosa, a jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train. A 37 méter hosszú, 70 tonnás járművet kamionokkal szállítják kocsinként Valenciából Szentesre - adta hírül a MÁV Zrt.
Domokos László, 2020. december 28. hétfő, 10:50
Fotó: Napi.hu - Képünk illusztráció.

A tram-train jármű három részben érkezik meg Szentesre. Az összeszerelést követően a vonali próbákat a Stadler várhatóan február hónapban kezdheti meg. A gyártó tájékoztatása szerint februárban megérkezik a második tram-train is.

Az első három jármű várhatóan 2021 szeptember végén áll forgalomba. A tervek szerint 2021 november végére már nyolc tram-train jármű kap hatósági engedélyt és közlekedhet Hódmezővásárhely és Szeged között - írta a MÁV Zrt..

Az első tram-train motorvonat

A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes, melyből 4 mozgássérült hely. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán 50 kilométer (km) per órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyílt vonalon dízel meghajtással, 100 km/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.

A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.

A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval (Hódmezővásárhelyi Népkert, Strandfürdő, Hősök tere, Kossuth tér, Kálvin János tér, Hódmezővásárhely nagyállomás), valamint a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak. A kivitelezés részeként Hódmezővásárhelyen 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

Jegyvásárlás egyszerűen

2020 nyarától a szegedi 24 és 72 órás jegyek a MÁV applikációból is megvásárolhatók. A többi szegedi, rendszeres utazásra szolgáló városi termék, elsősorban a bérletek 2021 első hónapjaiban lesznek elérhetőek az alkalmazásban.

A tram-train útvonalán fekvő jelentősebb megállóhelyeken jegyértékesítő automatákat telepít a vasúttársaság melyekből vasúti jegyek és bérletek, a Szegeden már megszokott SZKT-termékek, valamint a kifejezetten Szeged és Hódmezővásárhely közötti utazók számára kialakított tram-train termékek egyaránt elérhetők lesznek. Az automaták telepítése várhatóan 2021 második negyedévében kezdődik.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.12.28 11:13

Olyan korszaka mikor kezdődik a MÁV-nak, hogy nem késik, nem fagy le, nem szakad le?
Az 5 millió/hó máv vezért ki kellene küldeni Svájcba (a saját költségén), hogy nézze meg, mitől megy a svájci vonat. És hogyan.
Addig is egy kis tananyag:
https://www.youtube.com/watch?v=XsVJ8PCV-0M
Olyan hó, hogy nem a sínt nem látod, hanem majdnem a vonatot sem. S a vonat nem vár. Megy.
Megy a svájci vonat a qrva nagy hóban, fagyban, mert nem szakadt le a felsővezeték, meg bazmeg, a váltó sem fagyott be.
Pedig ott aztán van fagy is, meg hó is. Nem ám csak behintőporozták a síneket, hanem behavazták. S nem ám csak -1, -3 fokban működik a váltó, ami +3-ban is lefagy. Ja.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html