Az ügyfeleknek érdemes saját "öngondoskodási portfóliót" felépíteni, amely − a kínálatnak köszönhetően − sok elemből állhat (készpénz, bankbetét, biztosítás, pénztár, lakástakarék) − véli Pandurics Anett, a Magyar Posta Biztosító vezérigazgatója.

Bartha Viktória, az Aegon életbiztosítási vezérigazgató-helyettese szerint a megtakarításra szánt összeget azért is célszerű megosztani, mert például az önkéntes nyugdíjpénztári termékkel párhuzamosan indított unit-linked életbiztosítással a tartam közbeni pénzkivonás lehetősége is a rendelkezésre állhat.

Persze ott, ahol több termék is megtalálható azonos zászló alatt, a döntésben is "segítenek". A Generalinál szorosan együttműködik a biztosítói és a pénztári ág, folyamatosan törekednek az összehangoltságra, közös ötletelésre − állítja Schaub Erika személybiztosítási üzletágvezető.

A K&H Csoportnál a bankfiókban egy helyen elérhető minden megtakarítási termék a bankbetéttől a életbiztosításon át nyeszig. Itt a fontos az, hogy a nagyon széles palettáról szakértők segítsenek az ügyfélnek kiválasztani a számára legmegfelelőbb portfóliót − véli Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítási üzletágának vezetője.

Varga Marianna, az AXA Biztosító marketing-vezérigazgatóhelyettese szerint akár termékszinten is össze kell hangolni az ügyfeleknek kínált öngondoskodási szolgáltatásokat, mert a pénzügyi szükséglet integrált igényként jelentkezik az ügyfeleknél.