Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint január 23-áig összesen 4423 személygépkocsit adtak el a kereskedők, szemben a tavaly januári 8,1 ezerrel. Az MGE tagvállalatai mintegy 25 százalék körüli visszaesést várnak erre az évre. Az egyesület hivatalos becslései szerint 2009-ben 120 ezer új autó találhat gazdára Magyarországon, ám egyes piaci szereplők szerint a jelenlegi körülmények között a százezres eladás is nehezen teljesíthető. Győző Gábor, az egyesület elnöke felhívta a figyelmet arra is, hogy januárban nem csupán a személygépkocsi-eladások estek vissza drasztikusan, de szinte teljesen megállt a motorkerékpárok piaca is.
A személyautó-értékesítés már tavaly sem alakult fényesen, akkor mintegy 10,4 százalékkal szűkült 2007-hez képest. A romló eladási mutatókra normális körülmények között intenzívebb hirdetési tevékenységgel reagálnak a márkaképviseletek, azonban a piac jelenlegi állapotában ez sem jelent garanciát az értékesítés fellendülésére. Igazuk volna az importőröknek, ha nem költenének reklámokra, most ugyanis senki sem figyel oda a hirdetésekre - jelentette ki lapunknak az MGE elnöke. Az importőröknek csak akkor érné meg autóikat reklámozni, ha születne a piacot élénkítő kormányzati intézkedés: az egyesület álláspontja szerint ennek azonban egyelőre nem szabadna érintenie a regisztrációs adót és annak mértékét (szemben a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének véleményével). Jelenleg azonban a cégek még azt sem látják biztosnak, hogy megkeresik a hirdetésekre fordított pénzt.
A TNS Media Intelligence adatai szerint 2008-ban folyamatosan csökkent és meglehetősen vegyes képet mutatott a márkák vezérképviseleteinek listaáras reklámköltése. Az egész éves, 38 milliárd forintos büdzséből havonta átlagosan mintegy hárommilliárd forintot költöttek hirdetésekre az autópiaci szereplők - decemberben ez az összeg már csak 2,01 milliárd forint volt. A cégek a legtöbbet áprilisban áldoztak reklámokra - mintegy 4,16 milliárd forintot -, a legkevesebbet pedig augusztusban (1,85 milliárd forint) és az év utolsó hónapjában.
A Ford magyarországi képviselete nem kívánt pontos számokat elárulni a 2009-es reklámbüdzséről, azt azonban leszögezték, hogy minden egyéb szempontnál fontosabb lesz a költséghatékonyság. Elsősorban a taktikai, rövid távú célokat szolgáló kampányok kerülhetnek előtérbe, de ugyanilyen fontos lesz a márka további építése és erősítése is.
A GM Magyarország vezérigazgatója arra számít, hogy a nagy márkák 2009-ben visszafogják hirdetési tevékenységüket, azt azonban még nem lehet látni, hogy a csökkenő eladások milyen mértékben befolyásolják a reklámköltéseket. Kovács Tamás szerint a közeljövőben a hagyományos csatornákkal szemben egyre nagyobb szerephez jutnak a digitális médiumok a hirdetési stratégiákban.
Rideg szürkeség, rozoga infrastruktúra, tájba simuló UAZ-452 ? nehéz lenne ennél a videónál jobban egy percbe sűríteni Oroszország komor arcát. Akár egy megelevenedett mély szovjet...