Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A beruházás része az idegenforgalmi szempontból kiemelten fontos állomásokat és megállóhelyeket érintő felújítás-sorozatnak, amelyet a MÁV részben saját forrásból, részben Európai Uniós forrásokból, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-vel és önkormányzatokkal együttműködve, pályázati pénzekből valósít meg.

Rövidtávon a fővárosban körvasúti megállóhelyek létesítése is szerepel a tervek között. Az első ütemben négy új megállóhely: Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva és Közvágóhíd épül meg, míg Ferencváros állomáson új peron készül.

Az új beruházások révén a megyei jogú városok és kiemelt vasúti csomópontok olyan utasforgalmi centrumokat képeznek majd, amelyek integrálják a különböző közlekedési ágakat.

A vasúttársaság azon épületeit, amelyeket a jövőben nem tud hasznosítani részben költségcsökkentés érdekében elbontja, visszafejleszti. A több száz, üzemi célokra nem hasznosítható építmény bontására a MÁV jelenlegi üzleti terve évi 300-350 millió forintot különített el.

A MÁV beszámolt arról is, hogy 2010-2014 között a vasúttársaság 841 millió forintot fordított saját forrásból állomások és megállóhelyek felújítására.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pedig korábban azt közölte, hogy a 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban ezermilliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére.