Megbénulhat Budapest - taxisdemonstráció ma délután!

Hatósági árakat és a létszám korlátozását kérik a taxisok a fővárostól. Nem akarnak árat emelni, már azzal is elégedettek lennének, ha azt a pénzt kapnák, amit 11 éve alkudtak ki elvi szinten 200 forintos benzinár mellett.
Diószegi József, 2011. november 2. szerda, 07:38
Fotó: Napi.hu

A Napi Gazdaság szerdai számának cikke

Az egész fővárost átszelő forgalomlassító demonstrációt hirdetett meg mára a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete, a délután egy órától várhatóan negyed négyig tartó akcióhoz csatlakozott az Országos Taxis Szövetség is − mondta a Napi Gazdaságnak Metál Zoltán, a szövetség elnöke. A taxisok azért választották a figyelemfelhívásnak ezt a módját, mert a fővárossal évek óta tartó levelezgetés, tárgyalás után a számukra legfontosabb témákban nem jutottak eredményre.

Petíciójukban azt kérik az önkormányzattól, hogy a taxiszolgáltatásban vezesse be a rögzített hatósági árakat. Jelenleg azok az utasok, akik nem állandó partnerként − például céges ügyfélként − ülnek taxiba a fővárosban, 72-féle tarifával találkozhatnak. A taxisszervezetek szerint tisztább lenne a kép, ha más európai országokhoz hasonlóan nálunk is egységes tarifákat alkalmaznának a fővárosban. (A taxisok tehát nem egész Magyarországra szeretnének egységes árakat.) Metál kiemelte, elvileg nagyon magas árakra lenne szükség, de a taxisok nem kívánnak díjat emelni. Azt szeretnék, ha az a tarifa, amit 11 évvel ezelőtt − 200 forintos literenkénti benzinár mellett − megállapított a főváros, életbe lépne.

240 forintos tarifát szeretnének a taxisok

A közgyűlés anno úgy döntött, hogy a maximált ár nappal kilométerenként 240 forint, éjszaka pedig 330. A taxisok úgy látják, hogy nincs szükség nappali és éjjeli tarifára, egységesen kilométerenként 240 forintban kellene megállapítani az árakat. Ezzel megszüntethető lenne a taxisokból élő fuvarszervezők irreálisan alacsony ára is.

A taxis cégek nem támogatják
Nem támogatja viszont a forgalomlassító megmozdulást a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége, szerintük ugyanis éppen a TGFSZ tehet arról, hogy elakadt az egyeztetés a tarifáról. A szövetség elnöksége az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, hogy a fővárossal folytatott szakmai tárgyalásokon a TGFSZ vállalta magára a tarifakérdés előkészítését, a javaslattételt és annak gazdasági alátámasztását, ám azt két hónapos csúszással sem tudta "szakmai tárgyalásra alkalmas formában és tartalommal előkészíteni". Emiatt - folytatták - a TFTSZ októberben "egy megújuló tarifarendszerre vonatkozó, szakmailag megfelelően alátámasztott egyedi kérelem beadását támogatta" a fővárosi önkormányzatnak.

A szervezetek petíciójukba foglalták a létszámstopot is, vagyis azt szeretnék elérni, hogy ha valamilyen uniós jogszabály miatt nem lenne mód a taxiengedélyek számának korlátozására, akkor a kiadható drosztengedélyek számát korlátozza a főváros. Ma ugyanis körülbelül 1500 férőhely van Budapesten s erre 5700 engedélyt adtak ki. Ráadásul a fővárosi közgyűlés májusban autónként évi 25 ezerről 37,5 ezer forintra emelte a drosztdíjat. Ez januártól 27 százalékos áfával számítva 40 ezer forint lesz. A taxisok nemcsak azt nehezményezik, hogy nélkülük született meg ez a döntés, hanem azt is, hogy az emelt összeg fejében nem kapnak semmit.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

sattila80, 2011.11.02 16:35

@Arabic:
a taxisnak véletlenül sincs köze a megengedett sebességhez, ugyanis vagy 30-al szarakodik vagy 100-al teper attól függően hogy van-e utasa vagy most megy érte. én tök toleráns tudok lenni és vagyok is a forgalom összes szereplőjével szemben valamiért a kamionosokkal és taxisokkal nem, már túl sok bosszúságot okoztak. Én is jöttem már a nyugatitól az árpád hídig 6K huf-ért, hát meg kellett fizetnem a tanuló pénzt nekem is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Arabic, 2011.11.02 16:25

@Arabic:
4. a közlekedés szereplőiben meg a legalapvetőbb tolerancia sincs meg. se oda, se vissza.
5. tudsz várni 2 percet? igen? mérd az időt, utána meg kérd meg hogy húzzon a retkes fa..ba. ennyi.
6. amíg a nénike a belső sávban megy 50-el a 70-es jelzésnél, addig meg nem biztos hogy a taxis a leggyökerebb, mert sajnos a vezetők többségének fingja nincs mi az a "jobbra tartási kötelezettség", ott mennek ahol éppen kedvük tartja.
7. ausztriában ledudálnak ha véletlenül gyorsabban mész már csak egy kicsit is mint a belső sáv, inkább behúzódik eléd, előzd meg szabályosan. ilyen nálunk nincs, gyakorlatilag hazafele végigvillogom az utat, hogy tudjam tartani a 70-es tempót, és még én vagyok a gyökér. amikor meg megunom én is előzök jobbról, ez van, és ez még csak a jéghegy csúcsa...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Arabic, 2011.11.02 16:19

@sattila80:
1. nem vagyok taxis
2. próbálj meg megélni fuvarozásból és meglátod, nem azzal van a baj hogy leállsz és elzárod a helyet, hanem hogy nincs hova lehúzódni
3. valóban sok gyökér van az utakon, még taxisok is lehetnek, de a legkeményebb mégiscsak az hogy a hiénák már ki tudja mióta még mindig túlélnek. (2005-ben nyugati-duna plaza 2500Ft egy feliratmentes taxival, áfás szla adószáma egy számmal rövidebb volt, felügyelet nem is hallott ilyen fuvarozóról) majd egy héttel később ugyanez egy taxis társaság által küldött autóval 1300Ft. Na ez a szégyen.

A gyökereket meg a rendőr dolga lenne elkapni. de hát nem érnek rá. azzal szarakodnak hogy a véletlenül átlépett záróvonal miatt megbüntessen 5000-20000 Ft-ra amikor rohansz/dolgozol, stb.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

sattila80, 2011.11.02 15:14

Nekem a közlekedésben úgy tűnik hogy azt hiszik hogy ők mindenki felett állnak, nap mint nap találkozok olyan fasz taxisokkal akik lehetetlen helyen állnak meg és akadályozzák a forgalmat, tegnapi példa a 13. ker béke úton állt meg baszta ki az elakadás jelzőt és várakozott és nagy volt a forgalom és egy csomó ember kerülgette, ő meg boldogan leszarta de ez mindennapos eset , vagy a legbosszantóbb mikor társas ház előtt ahol egy sáv van megáll és nyugodtan elszámolgat az ügyfelével, szóval eddig is utáltam őket mint a szart, talán a kamionosoktól is jobban, de ez még rátesz egy lapáttal ha még a munkából családjához gyermekeihez igyekvő embereket akadályoznak a hazajutásban, mi a kurva anyájáért nem megy ki piripócsra egy kibaszott rétre oszt sztrájkol ott, hogy aki dolgozik és nagyrésze állítom rosszabb körülmények között él haza jusson a családjához vagy aki esetleg most megy dolgozni az el tudjon menni a fasz paraszt miatt, akinek nagyrésze persze minimálbéren élősködik a társadalmon, de leszarom csak a forgalmat nem akadályoznák nap mint nap és lehinnék végre hogy a kressz rájuk is vonatkozik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Drazsen, 2011.11.02 13:30

@RealMan: Újabb ellenség !!!! Politikusok, bankárok, bókerek, elemzők.... taxisok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html