Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Győrffy Balázs elmondta: a dinnyetermesztők érdekében a kamara kéri a kiskereskedelem szereplőit, vegyék figyelembe, hogy az ilyen akciók hatásai sokszor beláthatatlanok, mert piaci zavarokhoz vezetnek, és ezzel vidéki családok megélhetését veszélyeztetik. A gazdálkodók érdekeit szem előtt tartva jelenleg is országszerte zajlik a kamara által indított dinnye promóciós kampány. Az Agrármarketing Centrum (AMC) Nonprofit Kft., illetve hat áruházlánc, az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR közreműködésével mintegy 50-60 helyszínen tartanak dinnye-népszerűsítési akciót  július 19. és augusztus 20. között.

Az eddigi visszajelzések alapján a kezdeményezés sikeres, ezért a kamara több hasonló kampányt is tervez. A következő időszakban például a csemegeszőlő és az alma kerül sorra. A kamara elnöke reményét fejezte ki, hogy ezekhez a programokhoz a Tesco áruházlánc is csatlakozik majd.

A termelők szerdán a budaörsi Tesco épülete előtt  demonstráció keretében teherautókról dinnyét dobáltak le. Így tiltakoztak  az áruházlánc árpolitikája ellen, azt feltételezve, hogy a Tesco túlzottan alacsony akciós árai lenyomják a felvásárlási árakat. Oravecz Tamás, a Dinnyetermelők Országos Egyesületének elnöke elmondása szerint az áruházlánc hétfőn kilónkénti 49 forintos dinnyeakciót hirdetett, ami 20-25 forintos felvásárlási árat generál szerinte, és ezzel súlyos veszteséget okoz a szezon közepén az ágazatnak.

A Tesco ugyanakkor azt közölte, hogy az akció keretében a már korábban felvásárolt túlkészletet értékesíti néhány áruház, és a cégnek nem célja az árak lenyomása.