Meghökkentő fordulat a magyar autópiacon

Ha valaki pár éve azt állítja, hogy magyar újautó-piacon a terepjárók átveszik a vezetést az alsó-középkategóriától, bizonyára kevesen hittek volna neki. Most ez a helyzet, bár még 10 hónap alatt sok minden változhat.
Szász Péter, 2017. március 1. szerda, 17:31

A SUV-ok idén az első két hónapban az újautó-piac 34,1 százalékát hasították ki, míg az alsó-középkategória 28,4 százalékon áll - derül ki a Carinfo.hu adataiból.

A dobogón történt változás annyiban borítékolható volt, hogy 2016-ban 29,9 - 29,2 volt az arány, de még az alsó-középkategória javára. Egy évvel korábban még 32,2 - 25,3 százalék volt a piaci részesedések aránya.

A helycsere elsősorban a Suzuki Vitara sikerének köszönhető, amelyből idén 1012 darabot adtak el, messze többet mint a második helyen szereplő Octaviából (772). (A "messze többet" jelző egy olyan kicsi piacon, mint a magyar, indokolt lehet - szerk.).

A típusok top 10-es listáján a harmadik helyet szintén egy terepjáró, a Dacia Duster (644) birtokolja, míg a 8. helyen a Ford Kuga (266).

Az újautó top 10
TípusDarabszám
Suzuki Vitara1 012
Skoda Octavia772
Dacia Duster644
Opel Astra (J és K)625
Ford Focus466
Volkswagen Passat307
Fiat 500286
Ford Kuga266
Opel Corsa246
Volkswagen Golf233
Forrás: carinfo

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy míg az alsó-középkategória egy homogénebb csoport, mint a terepjáróké, amelybe a Dacia Dustertől a Porsche Cayenne-ig minden beletartozik.

Februárban a teljes újautó-piac 8 000 darabos volt, amely 20,7 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi adat. Az első két hónapban 14 418 darabot adtak el, 18,2 százalékkal többet, mint 2016 hasonló időszakában, 2015-höz képest pedig a növekedés 33,5 százalék.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének becslése szerint ha nem történik valami jelentős piacbefolyásoló esemény, akkor százezer fölé úszhat a magyar újautópiac idén. Tavaly 95 569 autót adtak el.

Olvassa el kapcsolódó cikkünket arról, hogy mire készül egy pálinka-kereskedő a használtautó-piacon.

HOZZÁSZÓLÁSOK