Megint a szupereké volt a pálma

Az első félévben a dinamikusan fejlődő diszkont piac megtorpant, de ez annak tudható be, hogy a kereskedelmi csatorna egyik lánca megszűnt - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet féléves kiskereskedelmi trendeket vizsgáló elemzéséből. Az adatok szerint idén az első félévben ismét a szupermarketek erősödtek, amely a csatorna rohamos bővülésének köszönhető. (A Plus Spárosítása játszott szerepet az előző két folyamatban.)
NAPI, 2009. szeptember 8. kedd, 16:34
Fotó:

Az első féléves adatok azt támasztják alá, hogy a gazdaság átlagos visszaeséséhez képest a napi fogyasztási cikk, illetve élelmiszer piac még egész jól muzsikált, hiszen a háztartások nominál értéken számolva mindössze egy százalékkal kevesebbet költött a napi bevásárlások alkalmával, mint az előző év első felében.

A GfK adatai szerint az idén a legnagyobb visszaesés februárban és márciusban mutatkozott, míg a második negyedévben a piac némileg gyógyította önmagát, de az eredményeket ez az időszak sem volt képes pozitív irányba terelni. Még ha a fogyasztói bizalom indexek is javulást mutattak.

HOZZÁSZÓLÁSOK