A bizottság kihelyezett ülésén arról tájékozódott, hogy miként alakulnak a cég ferihegyi fejlesztései.

A koncessziós szerződésben vállalt 260 millió euró - mintegy 65-70 milliárd forint - fejlesztés 82 százaléka készült el eddig - ismertette az adatokat a vezérigazgató.

A március 27-én nyíló, a 2-es terminál két szárnyát összekötő SkyCourt (Égi Udvar) 20 milliárd forintba került, és a jelenlegi évi 8 milliós utasforgalommal szemben képes akár 15 millió utast is kiszolgálni - mondta el a helyszíni bejáráson a képviselőknek Hardy Mihály, a BA szóvivője.

A BA tavaly 8,2 millió utast szállított, ezek 40 százaléka magyar. A légi személyszállítás sajátossága, hogy 1 százalék GDP növekedés 2 százalékkal növeli az utasok számát, de ugyan ez az arány fordítva is igaz. A vezérigazgató a tavalyi 1,2 százalékos utas szám növekedés után idénre már 5,4 százalékos növekedést (8,7 millió utast) valószínűsített. Az előrejelzés szerint 2015-ben már 11,1 millió utas fordul meg Ferihegyen.

Arról is tájékoztatta a képviselőket a vezérigazgató, hogy a repülőterek 20 éve még egyáltalán nem költöttek reklámra - megtették azt a légitársaságok - ma viszont már elengedhetetlen vonzóvá tenni magukat. A BA például minden új célpontra repülő légitársaságnak egy évre elengedi a leszállási díjat, majd fokozatosan, csak 5 év után kéri a teljes összeget.

A képviselők leggyakrabban a repülőtér zajosságát emlegették. A vezérigazgató bemutatta a hamarosan megépülő új - aktív védelmű - hajtómű indító tervét, amely jóval csendesebb lesz a jelenleginél. A BA másik terve, hogy logisztikai létesítmények építésével növelje az áruszállítást, és magához vonzza a magyarországi termelőket. Például a komáromi Nokia nem Ferihegyen, hanem a bécsi repülőtéren adja fel a messzire küldött telefonjait.

A 24 ezer négyzetméteres SkyCourt a nyári menetrend bevezetésével kezd működni. A csomag feladás továbbra is az 1-es, illetve a 2-es terminálon történik, majd a biztonsági ellenőrzés helye lesz az új épület. A galériás térben 39 bérlő működtet üzleteket, éttermeket. A beszállás továbbra is a két régi terminálon keresztül történik, de az utasok számának emelkedésével folyamatosan lehet újabb beszálló folyosókat építeni -ismertette a képviselőkkel a bővítés funkcióit a szóvivő.