Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Budapest Taxi azt képviselte az egyeztetéseken, hogy mivel tarifaemelés mértéke, módja tekintetében nincs egységes álláspont az érdekképviseletek és a fuvarközvetítők között és nem áll rendelkezésre megfelelő hatástanulmány, nem támogatja azt.

A cég szerint sokkal fontosabb, hogy a tegyék büntethetővé a hatósági ár megsértését. Egyetértenek azzal is, hogy engedélyezzék a reklámelhelyezést az autókon. Ezt a javaslatot támogatta az Európai Taxis Egyesület is.

A cég közleményében bírálta a Ferihegyi állapotokat is. A Budapest Közút Zrt. a repülőtér, mint közforgalmú létesítmény esetében, a terület üzemeltetését végző gazdálkodó szervezettel szerződést köthet a taxiállomás üzemeltetésére.

A jogszabály szerint a Budapest Közút Zrt.-nek nem kötelező átengedni egyetlen egy budapesti taxiállomás üzemeltetési lehetőségét sem. Amennyiben még is szerződést köt, akkor a szerződött félnek - jelen esetben a Budapest Airport Zrt.-nek egyenlő feltételeket kell biztosítani a taxiszolgáltatásokat igénybe vevő utasoknak függetlenül attól, hogy melyik szolgáltatóval kívánnak utazni.

Jelenleg a repülőtéren keresztül Budapestre látogató utasokat, ha taxit rendelnek jelentős hátrány, kényelmetlenség éri, mert a repülőtér érkezési csarnokától csak távolabbi ponton tudják a szolgáltatást megkapni, míg a BA Zrt.-vel kapcsolatban álló szerződéses taxi szolgáltató gépjárművei közvetlenül a csarnok bejáratánál kaptak helyet.

Lapunk megkérdezte a Főtaxit, amely a reptér szerződéses partnere, de csak annyit közöltek, hogy

a Főtaxi részt fog venni az egyeztetéseken, amelyeket a Budapesti Kereskedelmi- és Iparkamara szervez.

A tárgyalásokon a cégek azt kérték Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettestől, hogy

  • létesítsenek utasfelvételi pontokat és vizsgálják felül a jelenlegi szerződéses állapotot,
  • a rendelet előírásának megfelelő utasfelvételi pont biztosítása azonnal történjen meg
  • és vizsgálják felül, hogy szükséges-e fenntartani a jelenlegi szerződéses állapotot, mert az kizárólag csak a jelzett rendeletben megjelenő speciális taxiállomás üzemeltetéséért díjat szedő üzemeltető érdekeit szolgálja.

Szeneczey korábban azt nyilatkozta, hogy a Budapesti Airport magánterületén működő taxidroszt státusának megváltoztatására a fővárosnak nincs hatásköre, annak a használata tőlük független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog. Hogy a repülőteret más taxisok milyen feltételekkel használhatják, azt a BKK, a Budapest Közút és a BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza. A megállapodás módosításának lehetőségét, ha lesz erre vonatkozó egységes javaslat, természetesen megvizsgálják.

A kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel