Megmenti a kormány a BKV-t

A hvg.hu úgy értesült, hogy a kormány mai ülésén a BKV megsegítéséről döntött. Részletek egyelőre nem ismertek. 88 milliárd forintos adósságtömeg nyomja a cég vállát.
portfolio.hu, 2012. március 7. szerda, 19:26
Fotó: Napi.hu

A BKV Zrt. nagyon nehéz helyzetbe került, hiszen egy 2004-ben felvett hitelcsomag megújításra szorulna, viszont az állami garancia elvileg március 19-én lejárt volna. A hvg.hu információi szerint viszont a BKV megkapja az állami garanciát, az adósság átütemezésére viszont állami kezességvállalásra is szükség van, enélkül a cég csődbe menne. A részletek egyelőre nem ismertek, viszont az már biztos, hogy a csődöt egyelőre elkerüli a cég.

A főpolgármester Tarlós István korábban már egy javaslatcsomagot benyújtott a kormánynak, amely új elemeket nem tartalmazott, inkább a korábbi javaslatait foglalta össze. A városvezetés a Századvég Intézettel közösen készítette el az anyagot. Ez több javaslatot is megfogalmazott, többek közt említést tett a buszüzemeltetés kiszervezésére, a parkolás egységesítésére, egy új adófajta bevezetésére, és az áfa csökkentésére.

Viszont nem csak a városvezetés, hanem a pártok is ötletbörzét tartottak, miként lehetne a BKV-t megmenteni. Az LMP például a fogyasztói árkiegészítés rendezésére tett javaslatot, amely önmagában évi 10 milliárd forint plusz pénzt is jelenthetne, viszont jelentősen megdrágítaná a közlekedést. A Jobbik a nagyberuházások felfüggesztésével és átütemezésével spórolt volna, míg a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a spórolást a nyugdíjasokon, a formaruhákon, a cégautókon és a székházon kezdené.

A főváros számára persze átmeneti megoldást jelenthet az utolsó pillanatban jött kormányzati segítség, viszont mint a hvg.hu írja, 6-7 milliárd forintos tételekkel nem lehet semmire sem menni, hiszen 88 milliárd forintos adósságtömeg nyomja a cég vállát. A főváros és a kormány elvileg megállapodott a normatív támogatásokról is, viszont konkrét határidő nincs az egyeztetések megkezdésére.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Blama, 2012.03.08 09:25

A MÁV sem kell, a Volán sem, egyáltalán: semmi nem kell. Minden pénzt a kkv-kra meg a külföldi beruházásokra.

Aki gyógyulni akar, az menjen külföldre, akinek utazni támad kedve, az biciklin menjen vagy gépkocsin.

Akinek ilyesmije nincsen, az meg maradjon otthon.

Egyáltalán: sokan vagyunk, sok megy el a gyógyszerre és orvosra.. Minek az?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Borisz1106, 2012.03.08 09:19

@csuszlag: Az bizony! Erre meg a MÁV-ra mindig tudnak pénzt összekaparni!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2012.03.08 08:40

Milyen kár. A gyalogosközlekedés visszaállítása olyan megejtően szép lenne.

És végre azok a vidékiek, akik sohasem veszik igénybe a BKV-t (sem), örülhetnének.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csuszlag, 2012.03.07 21:20

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Jhony, 2012.03.07 21:13

Muszáj, mert ha becsődölne ez is a malév után az nagy "koki" lenne.
Kis hazánk lehúzhatná a rolót, talán még jó kis zavargások is lennének.
Úgyhogy lesz az a pénz amit adóból át tudnak tenni ebbe a veszteséges de szép végkielégítéseket adó cégbe!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html