A BKV Zrt. nagyon nehéz helyzetbe került, hiszen egy 2004-ben felvett hitelcsomag megújításra szorulna, viszont az állami garancia elvileg március 19-én lejárt volna. A hvg.hu információi szerint viszont a BKV megkapja az állami garanciát, az adósság átütemezésére viszont állami kezességvállalásra is szükség van, enélkül a cég csődbe menne. A részletek egyelőre nem ismertek, viszont az már biztos, hogy a csődöt egyelőre elkerüli a cég.

A főpolgármester Tarlós István korábban már egy javaslatcsomagot benyújtott a kormánynak, amely új elemeket nem tartalmazott, inkább a korábbi javaslatait foglalta össze. A városvezetés a Századvég Intézettel közösen készítette el az anyagot. Ez több javaslatot is megfogalmazott, többek közt említést tett a buszüzemeltetés kiszervezésére, a parkolás egységesítésére, egy új adófajta bevezetésére, és az áfa csökkentésére.

Viszont nem csak a városvezetés, hanem a pártok is ötletbörzét tartottak, miként lehetne a BKV-t megmenteni. Az LMP például a fogyasztói árkiegészítés rendezésére tett javaslatot, amely önmagában évi 10 milliárd forint plusz pénzt is jelenthetne, viszont jelentősen megdrágítaná a közlekedést. A Jobbik a nagyberuházások felfüggesztésével és átütemezésével spórolt volna, míg a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a spórolást a nyugdíjasokon, a formaruhákon, a cégautókon és a székházon kezdené.

A főváros számára persze átmeneti megoldást jelenthet az utolsó pillanatban jött kormányzati segítség, viszont mint a hvg.hu írja, 6-7 milliárd forintos tételekkel nem lehet semmire sem menni, hiszen 88 milliárd forintos adósságtömeg nyomja a cég vállát. A főváros és a kormány elvileg megállapodott a normatív támogatásokról is, viszont konkrét határidő nincs az egyeztetések megkezdésére.