Széles Gábor múlt héten jelentette be, hogy elad ezer Ikarus buszt Iránnak, ahol összeszerelő-üzemet is épít valamelyik helyi partnerrel.

A valóság ugyanakkor az, hogy Ikarus busz régóta nem készül, a mostani bejelentés pedig arról szól, hogy az Eximbank egy 50,1 milliárdos hitelt ad Iránnak, amelyből egy helyi partner kezdi el a gyártást - a helyi sajtó szerint - két éven belül.

QP | Quality Placement

Az elmúlt években Széles Gábor többször beszélt orosz és kínai partnerekkel való együttműködésről, vagyis, hogy így támadna fel a magyar gyártás. A valóság a 444.hu szerint az lehet, hogy például Kína adta a technológiát, a knowhow-t, a magyar partner pedig valamilyen alkatrészt, vagy ajtót, széket gyárt.

A Széles-féle Ikarus-csoport októberben alapította meg a Yinlong buszokat gyártó kínai partnerrel az Ikarus-Yinlong Járműgyártó Zrt. És ez csak az egyik kínai buszos cég Magyarországon, a másik kínai ebuszóriás, a BYD Komáromban nyitott üzemet. Évi 400 buszt szerelnek össze a Nokia volt épületében európai exportra.

A magyar buszgyártás valóságáról bővebben is ír a 444.hu.