A Central-Fund Kockázati Tőkealap fantáziát lát az Office Depot (OD) hálózat működésében, ezért vásárolta meg az amerikai anyacégtől a magyar vállalatot - közölte Szigeti Károly, a kockázati tőketársaság igazgatója. Az OD árbevétele három év alatt közel felére, 8,4 milliárd forintról 4,4 milliárdra csökkent 2012-ben és bezárt a 17 magyarországi áruház fele is.

"Az Office Depot vezetőinek és a mögöttük álló befektetők célja az, hogy a hálózat ismertségére építve felívelő pályára állítsák a céget. Ennek érdekében az internetes kereskedelemre és a közvetlen vállalati értékesítés növelésére helyezik a hangsúlyt - miközben tovább működtetik a jelenleg 9 egységből álló áruházláncot is" - idézik Miholek Istvánt, az OD kereskedelmi igazgatóját a közleményben.

A nemzetközi tapasztalatokat felhasználva az OD fel kívánja gyorsítani a webáruház fejlesztését, a cél az, hogy két éven belül a forgalom 20-25 százaléka már az elektronikus csatornákon keresztül történjen. A cég kereskedelmi vezetője ugyanakkor az elhúzódó válság miatt nem számít a szektor bővülésére, de ezen belül növekvő OD-részesedést valószínűsít. A januártól magyar irányítás alatt működő vállalat az adásvételi szerződés értelmében 10 évig használhatja az Office Depot márkanevet, és ugyanilyen időtartamra kötöttek szerződést a magyar piacon is megszokott saját márkás termékek forgalmazására is.

Miholek István szerint az idei év az átstrukturálás-reorganizáció időszaka lesz, ami azt jelenti, hogy elkezdődik az elmúlt években jelentkező veszteségek leépítése is. (A 2011-es 1,4 milliárd forintos adózás előtti veszteség tavaly 700 millió forintra csökkent.) A cég határozott tervei szerint az árbevétel stabilizálódik vagy enyhén emelkedik, míg a veszteség jelentősen csökken - már az idén. A cégnél foglalkoztatottak száma a mostani 170 körül állandósul, a nullszaldó körüli eredményt pedig 2014-ben érik majd el.