A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke

A gazdasági válság következtében nem maradt pénz a piacon a kreatív utcai rendezvényekre, pénz, illetve szponzorok hiányában elfogytak azok a kulturális televíziós műsorok is, amelyeket egykor a Supergroup Művészeti és Kommunikációs Kft. kreatív szakemberei álmodtak képernyőre. Mindeközben az üzleti támogatók elmaradása miatt a társaság egyik legnépszerűbb kezdeményezése, a Mikulásgyár működése is veszteségbe fordult. Ezek után döntöttek úgy a tulajdonosok, hogy végelszámolással megszüntetik a vállalkozást - mondta lapunknak Suba János, a cég tulajdonosa, ügyvezetője.

A végelszámolás szeptember 13-án kezdődött el. Pedig a kezdet rendkívül ígéretes volt. Csaknem tíz évvel ezelőtt egy néhány fős baráti társaság, a Supergroup Művészcsoport elhatározta, hogy Magyarországon akkor még teljesen ismeretlen figyelemfelhívó kreatív projektekkel szólítja meg a közönséget. Elsőként 2002-ben kékbe csomagolták és hajóvá formázták az Erzsébet hidat, amivel az országgyűlési választásokon való részvételre buzdítottak. 2003-ban jött a Dunán átívelő pontonhíd ötlete (képünkön), ami Magyarország uniós csatlakozására hívta fel a figyelmet, az ideiglenes átjárót a Honvédelmi Minisztérium építette, a Supergoup tagjai ezért nem kaptak honoráriumot. A Csernátony Dóra, Kistamás László és Till Attila által létrehozott kft., amelyhez 2005-ben csatlakozott Suba János, tevékenysége a reklám, a pr és a rendezvényszervezés között helyezkedett el. Till Attila 3 éve megvált a cégben lévő részesedésétől.
 
Ilyenfajta vállalkozásnak semmilyen előzménye nem volt Magyarországon és azóta sincs erre specializálódott cég - mondta Suba. Több televíziós műsor készítésében is közreműködött a Supergroup, így a nevéhez fűződik a TV2 megbízásából készített Propaganda című kulturális show-műsor, az MTV "alternatív Heti hetese", a Gang, amely csak néhány adást élt meg, és az ennél hosszabb életű, szintén a köztelevíziónak gyártott Abszolút, amely heti rendszerességgel jelentkező kulturális portréműsor volt. A kommunikációs cég nevéhez fűződik még több budapesti középület fényfestése is, köztük az Erzsébet hídé, amelynél egy bulvárlap volt a megrendelő és egy csókolózási rekord felállítása is kapcsolódott hozzá.

A Supergroup befüvesítette a Szabadság hidat is, munkái közül a legemlékezetesebbé talán a karácsony előtti ajándékgyűjtési akciója, a Mikulásgyár vált. Öt éven keresztül működtették, az első három évben számos partnerre találva sikeresen, az utolsó két évben azonban már megcsappant a támogatók köre, és évi 20 milliós veszteséget termelt. Ebben az időszakban már Suba tartotta fenn a "gyárat", mígnem sikerült értékesítenie a Mikulásgyárral kapcsolatos jogokat. Az ügyvezető idővel úgy látta, hogy az a piac, amelyen a Supergroup tevékenykedett, rendkívül szűk, ezért döntött a végelszámolás mellett.