Megtévesztheti a szépülni vágyókat a csokiszolárium

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft. ellen, mert úgy véli, hogy a vállalkozás a "csokicső" szoláriumcsövek reklámozásakor megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
Domokos Erika, 2019. július 15. hétfő, 16:35
Fotó: Getty Images - A kép illusztráció.

A Chocolate Brown szoláriumok népszerűsítésére alkalmazott üzenetek azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy azokkal egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak - írta közleményében a GVH.

A GVH azonban valószínűsíti, hogy a "csokicsővel" működő szoláriumok reklámjaiban nem megalapozottan, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon kerülnek feltüntetésre az olyan állítások, mint az "egészséges, bőrkímélő és 1,7 perc alatt 1000NE D-vitamin!".

A GVH fogyasztóvédelmi gyakorlatában folyamatosan figyelemmel követi az egészségre gyakorolt hatásokkal és az egészség védelmével kapcsolatos reklámok ígéretét, mivel azok erőteljesen befolyásolják a fogyasztók döntéseit.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható - közölte a GVH.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK