A keletkezett veszteséget nem kívánta összegszerűsíteni. Tegnaptól az ingolstadti és a neckarsulmi üzemekben is az eredeti menetrendben folyik a munka, illetve mindegyik műszakban zajlik a gyártás - írta a napilap.

Arról, hogy az Audi központi egységében fennakadások vannak, múlt héten hétfőn jelentek meg az első híradások. Ennek hátterében az állt, hogy múlt hét szerdáig a győri munkabeszüntetés miatt egyáltalán nem érkeztek motorok Ingolstadtba, a készletek pedig elfogytak.

A több mint tízezer darab, szalagon maradt autó alig három nap alatt (január 28-30. között) torlódott össze, és kifejezetten tekintélyes mennyiségnek mondható: a 2017-es adatok szerint a bajorországi városban mintegy 540 ezer autó gördült ki az Audi üzeméből, naponta 2400 modell készült el. A tízezres hiány ennek alapján nagyjából 2 százalékos mínusz a termelésben.

Az továbbra sem egyértelmű, hogy a sztrájk idején kieső győri volumen végleg hiány marad-e, vagy részben utólag pótolható - írta a Világgazdaság.

Még szerda este jelentették be, hogy a magyar Audinál a csaknem egyhetes sztrájknak szerdán 18 órakor, minden üzemegységben 20 órakor vége. Az idei évre 18 százalékos, de legalább 75 ezer forintos alapbéremelésben állapodtak meg a felek, a cafeteria-keret 2019-ben és 2020-ban évi 400 ezer forint lesz. A bérmegállapodás 2019. január 1. és 2020. március 31. között érvényes.

Az érdekképviselet január 23-án adta hírül, hogy másnap reggel hat órától január 31. reggel hat óráig egyhetes sztrájkot tart, mert nem tudott megállapodni a munkáltatóval az idei béremelésről a tavaly szeptember óta tartó tárgyalások során.