Megváratta az ügyfélszolgálat? Ilyen jogai vannak

A cégeknek az ügyfeleik telefonos reklamációinak hangfelvételeit egyedi azonosítószámmal kell ellátni, öt évig meg kell őrizni, és a fogyasztó kérésére, 25 napon belül díjmentesen rendelkezésére kell bocsátani - egyebek mellett ezt tartalmazza a fogyasztóvédelmi törvény módosításának a tervezete.
Németh Géza, 2016. szeptember 30. péntek, 11:08

A kormány honlapján megjelent szöveg megismétli azt az eddigi szabályt, amely szerint az ügyintézőnek a telefonos kapcsolat létrejöttétől számított öt percen belül kell bejelentkeznie.

A másik módosítás az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat kínáló kkv-kat érinti. Ezek - jogsértés esetén - 2010-től első alkalommal nem bírságolhatók és a második alkalommal is csak 15 ezertől 500 ezer forintig terjedhet a bírság. A módosítás már a második jogsértéskor 200-ezertől 2 millió forintig terjedő bírságot ír elő, sőt a fogyasztók széles körének testi épségét, egészségét sértő vagy veszélyeztető, továbbá a fogyasztók széles körének jelentős vagyoni hátrányt okozó jogsértés esetén
a bírság 5 millió forint is lehet.

A tervezet indoklása azzal magyarázza a szigorítást, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság által lefolytatott ellenőrzésekkor a cégek 80 százalékánál találtak jogsértést. Az utóellenőrzésekkor ez az arány még mindig 54 százalék volt.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK