Méreti nézettségét az MTVA

Egy évig a Nielsen Közönségmérés Kft. mérheti az állami televíziós csatornák nézettségét, nettó 260 millió forint keretösszeg erejéig.
Németh Géza, 2019. március 1. péntek, 06:01
Fotó: Pixabay

A közbeszerzési eljárás eredményét az ajánlatkérő Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.

A nyertesnek - aki egyedüli ajánlattevő volt - az M1, M2, M3, M4, M5, a Duna és Duna World, vagy ezen csatornák későbbi utódai nézettségét kell mérnie. A mérés műszerrel történik, a magyarországi televíziós háztartásokban lakó 4 éven felüli népesség televízió nézésének legalább 1120 háztartásból álló panel-mintáján.

Az egyes háztartásokban működő valamennyi televízió készüléken - a sugárzási platformtól függetlenül - kell végezni a mérést.

Az adatok gyűjtése olyan produkciós szoftver segítségével történik, amely automatikusan állítja elő az adatokat, illetőleg biztosítja, hogy az adatok visszamenőlegesen is elérhetőek legyenek. A mért adatokból adatbázis készül, ezeket kezelni és karbantartani is kell a nyertes cégnek.

Az MTVA február elsején írta alá a szerződést a Nielsennel.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK