Kellemetlen hírt kaptak az autósok - Mészáros Lőrincék a háttérben

Jövő tavasszal várhatóan átadják az M1-es autópálya szárligeti csomópontját. A lehajtóról írta nemrég a G7, hogy ezzel könnyebben meg lehet majd közelíteni a Mészáros Lőrinc ásványvizét gyártó Vivienvíznek a palackozóüzemét. Ezen túlmenően azonban lesz a beruházásnak egy kellemetlen mellékhatása is.
Szász Péter, 2019. október 25. péntek, 12:54
Fotó: Getty Images - A kép illusztráció

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén májusban kezdte építeni az M1-es autópálya szárligeti csomópontját, most pedig lapunkkal azt közölték, hogy a munkálatok várhatóan 2020 tavaszán befejeződnek. A kivitelező a földmunkákat már befejezte, a csomóponti ágak aszfaltozása és a csapadékvíz elvezetés részben elkészült, jelenleg a fogadó útkapcsolat burkolati munkálatai zajlanak.

Ha tartják a dátumot, akkor egy év alatt végeznek is a munkával.

A G7 nemrég részletesen foglalkozott a beruházással, cikkükben többek között megemlítik, hogy nagyon sietnek ezzel az építkezéssel, miközben más, nagyobb forgalmat vonzó, több ember életére hatásra levővel már nem kapkodtak ennyire.

A portál több furcsaságra is felhívja a figyelmet:

  • A sztráda itt a Gerecse dombjai között halad, csak kisebb falvak vannak mellette.
  • 5 kilométerre van az óbaroki pihenőhely, ahonnan Szárliget, Óbarok és Nagyegyháza is elérhető (rejtett csomópont).
  • Bár a csomópont mellett található az M1 Ipari Park, ennek üzemeltetője felszámolás alatt áll.
  • Az egyetlen cég, amely a területen működik az a Mészáros Lőrinc és családja érdekeltségébe tartozó Vivienvíz.
  • A 2018-as szárligeti  településfejlesztési koncepcióban szó sem esik arról, hogy szükség lenne egy ilyen csomópontra.
  • Az új csomópont igazán csak akkor érdemi segítség, ha a szárligetiek Tatabánya irányába hajtanak fel a sztrádára, a többség számára azonban a budapesti irány a fontos.
  • Az új lehajtón keresztül a főváros felé még egy nagyon kicsit hosszabb is lesz az út.

Az elköltött 2 milliárd forint mellett lesz a lehajtó átadásának egy kellemetlen mellékhatása is: megváltozik a szomszédos Komárom-Esztergom megyei matrica területi érvényessége.

A szabály ugyanis úgy szól, hogy a megyei matricák a szomszédos megyék első lehajtójáig érvényesek. Jelenleg a Komárom-Esztergom megyei matrica a 39-es kilométerkőnél lévő bicskei lehajtótól használható, ha azonban megépül a szárligeti csomópont, akkor az lesz a megye első (vagy utolsó, attól függ honnan nézzük) lehajtója.

Lapunk megkérdezte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-t (NÚSZ), hogy valóban változik-e a matrica érvényessége, amint válaszolnak, a cikket frissítjük.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

feketeluk, 2019.10.26 12:39

@narancsragacs: Nálunk is folt hátán folt az út, 1980 óta nem nyúltak hozzá. A II. kerület egyik legdrágább részén. Sajnos az utolsó 40 évben nem lakott itt elég fontos elvtárs.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

narancsragacs, 2019.10.25 19:12

A mi utcánkban még az az aszfalt van amit Kádár öntetett le, pontosabban a maradványaiból még valami látszik a foltok közt. - De ez biztosan "stratégiai fontosságú" ügy hiszen ha szar az út akkor kilötyög a víz :)))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html