Mészárosék is építenék az új Duna-hidat - öten pályáznak

Öt konzorcium pályázott a Komárom és Komárno határon átívelő új Duna-híd felépítésére. Két osztrák, két szlovák és egy magyar, az utóbbiban két kormányzati kedvenccel. Az ajánlatok értékelése még heteken át tart.
Szakonyi Péter, 2017. február 1. szerda, 18:23

Építőipari berkekben vonzó munkának tűnik a magyar Komárom és a szlovákiai Komárno között, a határon átívelő új Duna-híd építése. A mintegy a 36 milliárd forintos beruházásra öt ajánlat érkezett a Nemzeti Infrasuktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-hez.

Lapunk érdeklődésére a NIF az alábbi információt osztotta meg: "A komáromi hídra vonatkozó ajánlatbeadási határidő 2017. január 24-én járt le. A megjelölt határidőre öt ajánlattevő adott be ajánlatot. A bírálat folyamatban van, eredményes eljárás esetén várhatóan március végén eredményt hirdetünk. A szerződéskötés áprilisban várható, a munkakezdés májusban lehetséges. A beruházást az unió CEF (Európai Hálózatfejlesztési Eszköz) alapja 85 százalékban támogatja, a költség 15 százaléka pedig magyar forrás. A projekt a szlovák féllel közösen valósul meg."

E rövid közleményből nem derül ki a pályázók személye. Piaci információk szerint a nagy vesztes már megvan, ugyanis egy török építőipari cég állítólag nagyon kedvező áron - és török munkásokkal - végezte volna el a munkát, ám egy kisebb formai hiba miatt nem lehetett tagja az öt ajánlattevői csoportnak.

A Napi.hu értesülései szerint két konzorcium osztrák érdekeltségű: a Strabag és a Porr vezeti ezeket. Mindkettő erős magyarországi "hadállásokkal" rendelkezik. Rajtuk kívül pályázott még egy szlovák és egy olasz-szlovák cégekből álló konzorcium. Az ötödik cégcsoport viszont teljesen magyar és sokak szerint győzelmi esélyekkel indul: tagja a Duna Aszfalt Kft., a Hídépítő Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. Eddig a két "kormányzati kedvencek" számító Duna Aszfalt és Mészáros Lőrinc vállalkozása sem épített hidat - minden bizonnyal emiatt vonták be a komoly hagyományokkal és referenciákkal rendelkező Hídépítő Zrt.-t.

A két Komáromot összekötő új Duna-híd építésére vonatkozó közbeszerzési felhívás tavaly szeptemberben jelent meg. Ezt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a Slovenská správa ciest (SSC, szlovák útfelügyelet) hirdette meg. A nyílt közbeszerzési eljárást követően a hídépítés Magyarország és Szlovákia közösen, az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) támogatásával finanszírozza. A beruházás megrendelője a NIF és az SSC közösen, a vezető partner azonban Magyarország, a közbeszerzést a magyar jogszabályok szerint bonyolítják le, vagyis a döntés Budapesten születik.

A Napi.hu tavaly február végén számolt be az Új Szó híre alapján arról, hogy az Európai Bizottság a CEF keretében mintegy 100 millió euró támogatást hagyott jóvá a két Komáromot összekötő új híd építésére. Szlovákia ebből 47,6 milliót, Magyarország 52,5 millió eurót kap. A finanszírozást a NIF és az SSC 50-50 százalékban állja, ehhez 85 százalékban EU-s és 15 százalékban költségvetési forrást vesznek igénybe.

A hídprojekt teljes költsége meghaladja a 117 millió eurót (36 milliárd forint). Az ajánlati felhívás szerint a Komárom és Komárno közötti hídon átvezető útszakasz a magyar oldalon az 1-es főutat köti össze a szlovákiai 63-as számú főúttal. Egy 600 méteres, egy (acél) pilonos, ferdekábeles Duna-híd épül. A kivitelezési munkákat 33 hónap alatt kell elvégezni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

George Lukacs, 2017.02.02 12:06

Ki építse, ha nem a Reneszánsz Ember?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2017.02.02 09:29

@Fricibacsi2: Épp ezért titkosították zorbánék az egészet :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi2, 2017.02.02 08:44

Bukott baloldalnak fáj, hogy épül és szépül az ország, nem pedig ellopják a közpénzeket mint Gyurcsányék idején
Rendben a költségvetés 6 éve!

Bukott baloldal vért okád hogy épül az ország.
Megakadályozni nem tudják, ezért mindenhol korrupciót sejtetnek, mert mást nem tudnak kommunikálni.

Miközben épp a 4-es metró építésénél derült ki hogy 166 MILLIÁRDOT elloptak Gyurcsányék demszkyvel karöltve.

Medgyessy 600 MILLIÓ EURÓ tanácsadási pénzt kapott az Alstomtól
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarTosPista, 2017.02.02 07:15

@zuljin: Mert:
Hatalmas a forgalom, akkor is, ha nem jársz arra.
Amíg működött a Nokia, minden műszakváltáskor több mint 80, nyolcvan melósbusz ment át rajta oda-vissza.
Mert rengeteg áruszállítás megy át rajta.
Mert rengeteg személyautós forgalom van rajta.
Akkor is, ha nem látod.
Már nem üzemel a NOKIA, de attól még sokan járnak át dolgozni, egészen Fehérvárig. Akkor is, ha nem látod.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2017.02.01 21:23

Én tudom, ki fogja megnyerni a közbeszerzést!
Melyik bukméker irodában lehet fogadni rá? Mennyi az odds?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html