Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A renói Nevada Egyetem kutatói kimutatták: a légitársaságoknak lényegében mindegy, hogy milyen az ügyfelek elégedettsége a szolgáltatással, ha kell fizetnek. Az Airportal.hu által ismertetett kutatás szerint az amerikai légitársaságok 2017-ben összesen 16,4 milliárd dollár nyereséget termeltek, a haszonkulcs pedig az egész világon az USA-ban a legmagasabb, miközben az elégedettségi indexük alig éri el a 100-ból 73 pontot.

A bunkóság és jövedelmezőség közötti összefüggés hiányát az magyarázza, hogy az utazók kényszerben vannak. Szükségük van a szolgáltatásra, ezért nem számít, hogy egyre kisebb a hely, egyre több mindenért kell fizetni. Jobb híján megteszik ezt.

Ugyanakkor vannak ellenpéldák is: a Ryanair például azok után vezette be az Always Getting Better nevű csomagját, hogy az utasok gyűlölete már a levegőben tapintható volt. A portál szerint ugyanis a problémás utazás a konkurenciához viszi az utasokat, és mivel a közösségi médiában könnyen kiderülnek a problémák, az ügyfélpanaszokra egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a társaságoknak.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.