Miért drágultak az autók Magyarországon?

A magyarországi autópiacon várhatóan a flottaeladásoknál lesz először fellendülés a pandémia okozta visszaesésből - Papp Zoltán, a SEAT márkát importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója az MTI-nek.
Csernátony Csaba, 2020. szeptember 16. szerda, 07:38
Fotó: Buksza

A szakember beszélt arról is, hogy minden márkánál nőttek az új autók eladási árai. Egyrészt az Európai Unióban hatályba lépett szennyezőanyag-kibocsátási normák szigorítása, másrészt a magasabb euróárfolyam miatt.

A drágulás főleg a magánvásárlókat érintette érzékenyen, és sokan elhalasztották vásárlásaikat a koronavírus-járvány okozta gazdasági aggodalmak miatt is.

Papp Zoltán arra számít, hogy a Seat ebben az évben 3 ezer új autót tud eladni Magyarországon, ez 25 százalékkal maradna el a tervtől és 800 darabbal maradna el a tavalyi értékesítéstől.

A márka jelenleg 1,5 százalékos részesedéssel rendelkezik az új személyautók magyarországi piacán, ahol a szakértők körülbelül 120 ezer jármű eladását, mintegy 20 százalékos visszaesést prognosztizálnak az idén.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

halacska40, 2020.09.16 11:07

Azé drágul minden,mert az ország hülyéi a fideszre szavaztak,azok meg szétbaxták a forintot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Suzywong, 2020.09.16 10:55

nem drágultak az autók ,csak a forint elértéktelenedése miatt korrigált a forint ár.

az értékálló euróban számolva nem történt áremelkedés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.09.16 10:25

Hámámijjénedrágúna, pont az autó. Inkább már azt kutatná fel a sajtó, hogy mi nem drágult. Azt nehezebb megtalálni, drágulást könnyű. Tessék dógozni!
Mögmondom, hogy mijjé drágút:
Kevés vót az autótermés Magyarországon, és a minősége sem kiváló. Az állam kűdi a milliárdos támogatásokat, de hol kevés az eső, hol túl sok, így az aszállyal mög a muszájjal nem tudunk a támogatások ellenére sem mögbírkózni.
Meg van ez a járvány, a pandémija. Na, az mög a zembereket tartja távol a munkától, főleg az ukránokat. Nem vót, aki leszedje az autótermést. Mármint amit a fagy nem vitt el.
Amit mög leszedtünk, azt mögcsípte a dér, de nem a Heni, s ajtószalonok udvarán mög aszalja a nap, így a minősége tovább romlik. Eső most nem veri, csak a nap szíjja.
Ha a nyakunkon maradnak azok is, akkor tovább köll emelni az árukat, hogy csökkentsük a veszteségünket.
De Isten ádja kenteket, most nem nyilatkozhatok többet, mert mennem kell beadni a pályázatot egy új Pádzséróra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Edebacsi, 2020.09.16 08:45

Jelentős árfelhajtó tényező az is, hogy most már az alacsonyabb kategóriákba is rendszeresen kerülnek be olyan extrák, és "vezetéstámogató rendszerek", amelyek korábban csak a drága kocsiban voltak (pl légkondi), vagy nem is léteztek (sávtartó automatika, táblafigyelő, telefontöltő, bluetooth, stb)., de ezek nélül autózni lehet. A forint romlása alapvető.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html