Miért rendelünk Kínából? Most kiderült!

A magyar vásárlók elsősorban minőségi termékeket, jó ár-érték arányt és különleges, a hazai piacon kevésbé ismert márkák miatt vásárolnak kínai termékeket, látogatják a kínai webshopokat – állítja a beszédes nevű Rendeljkínait.hu platformcsalád egy több mint 500 ember véleményét összegyűjtő vásárlói attitűd felmérésére utalva.
Szabó Dániel, 2018. május 3. csütörtök, 10:15

A távol-keleti termékeket rendszeresen vásárló magyarok számára fontos a minőség - ezért is keresik a távol-keleti ország webáruházainak kínálatát, amelyek működési színvonalát, szolgáltatásait is megfelelőnek tartják. "A kínai online áruházakat használó válaszadók 62 százaléka vallja azt magáról, hogy számára kifejezetten fontos a vásárolt termékek minősége, míg mindössze százból 17 kitöltőnek nem a minőség az elsődleges döntési faktor a kínai elektronikai termékek kapcsán. Őket valószínűleg főleg az alacsony árak vonzzák a távol-keleti online áruházakba" - magyarázza az adatokat Bicsérdy Gergő, a Rendeljkínait.hu platformcsalád alapító-tulajdonosa a közleményben.

A kitöltők többsége a kedvező ár-érték arányt tartja a legfontosabb tényezőnek (97 százalékuk adta ezt a választ) - megerősítve ezzel a sztereotípiákat. "Az oldalainkon egyértelműen látjuk, hogy mára már kialakult egy olyan visszatérő, igényes magyar vásárlóközösség, akik adnak a jó minőségre, de a jutányos árakról sem mondanának le. Ők azok, akik az elektronikai eszközök és egyéb kütyük beszerzésére a távol-keleti webshopokat választják, ezek kínálatában keresik a legjobb ajánlatokat" - mondja Bicsérdy Gergő.

A felmérés arra is választ keresett, hogy az árakon és a minőségen kívül mi jelentheti még a kínai termékek vonzerejét a magyar vásárlóknak. Akik unják a Magyarországon elérhető, sokak által ismert és használt márkákat, akik szeretnek kitűnni a tömegből, sok esetben a távol-keleti webshopok kínálatában találják meg a különleges gyártókat és sok esetben az európai és amerikai termékek minőségével vetekedő eszközöket. Ezt azzal magyarázzák, hogy 49 százalék állítása szerint nem tud azonosulni a divatos, felkapott tucatmárkákkal. (Webshopot indított a dm-drogérialánc.)

A fotó forrása: Shutterstock.

HOZZÁSZÓLÁSOK