A cégcsoport gazdálkodási körülményei idén is nehezek maradnak: jelentős tervezési bizonytalanságot okoz a gazdasági válság, valamint a jegy- és bérletár emelés miatt várható utasszám-változás, továbbá a gázolaj árának ingadozása.
A társaságok gazdálkodásának, likviditási helyzetének a központi, valamint az önkormányzati költségvetési forrásokhoz kapcsolódó kitettsége továbbra is nagy, a megrendelők által fizetendő költségtérítési összegek nagysága, illetve kifizetésének ütemezése jelentős bizonytalanságot jelent.
A társaságcsoport árbevételének 70 százalékát kitevő menetrendszerinti helyközi forgalom futásteljesítménye 1,4 százalékkal növekedik jelentős részben a vasúti szárnyvonalak átvétele miatt. A 2009-ben bekövetkezett jelentős utas szám csökkenés után átlagosan további 2 százalékos csökkenéssel számolnak a tervek.
A Volán cégcsoport összes költsége a 2009. évi várható szint alatt marad annak ellenére, hogy az üzemanyagár, valamint az OÉT ajánlás végrehajtásából eredően a munkaerő fajlagos költségei növekednek előző évhez képest. A cégcsoport társaságai idén összességében 283 busz beszerzését tervezik, melynek közel egyötöde használt jármű.
A Volán-társaságok a nehéz gazdasági feltételek és jelentős tervezési bizonytalanságok okán jellemzően szerény mértékű adózás előtti eredménnyel számolnak 2010. évi üzleti terveikben.
Az NVT tájékoztatást kapott a 2010. január 15-ig megkötött hat regionális Volán-konzorciumi szerződés megkötéséről, illetve a konzorciumok várható működéséről, feladatairól. Az új szervezeti és működési megoldások segítségével összesen mintegy négymilliárd forintos megtakarításra kerülhet sor a cégeknél.