A Vatera bevétele és átmenő forgalma az indulástól kezdődően évről-évre átlagosan háromszorosára emelkedett, ami a fejlesztések mellett a szintén folyamatosan emelkedő felhasználó- és termékszámnak is köszönhető. Az internetezők aktivitása, vásárlási-, illetve eladási kedve folyamatosan növekszik, míg az aukciós piacterek száma csökken, illetve az online kereskedelmi lehetőségek is csak lassan bővülnek. A Vatera az internetes kereskedelem kecsegtető piaci előrejelzéseit túlszárnyalva fejlődik, várhatóan a 2004 év végi eredmények is közel 300 százalékos emelkedést mutatnak az átmenő forgalom tekintetében. A www.vatera.hu oldalon az év utolsó hónapjaiban sem figyelhető meg kiugróan magas látogatószám, illetve bevételnövekedés, az oldal forgalma egy évre vetítve egyenletesnek mondható. Ez nem a karácsonyi bevásárlási láz elmaradásával, hanem az értékesített termékek széles skálájával magyarázható. A felhasználók ugyanis a több tízezer termék közül mindig megtalálják a szezonnak megfelelő, keresett, "aktuális" árucikket. Az év végi időszakban az érdeklődés a költségesebb, drágább áruk felől, mint az autó vagy antik bútorok az ajándékok, játékok, műszaki-, háztartási cikkek irányába fordul. Érdekesség, hogy az ünnepeket követően, az év eleji időszakban a forgalom némi növekedést mutat, újra átveszik a szerepet a régiségek, illetve a karácsonyra kapott, de nem kedvelt ajándékok cserélnek ilyenkor gazdát.