A 157 vasúti kocsi fővizsgáját ez év július 1. és jövő év március vége között végzik el - mondta Orbán Péter. Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint a jövőben több innovatív projektet közösen hajtanak végre a MÁV-Gépészettel. Többek között együtt akarják elvégezni a Görlitz V típusú forgóvázak átalakítását. Ennek során a régi forgóvázakat úgy újítják fel, hogy korszerű követelményeknek megfelelő új terméket állítanak elő, amely a karbantartási költséget is csökkenti - fejtette ki Orbán Péter.

A tervek szerint együttműködnek a MÁV-Gépészettel a vasúti kocsikban a vezeték nélküli internet biztosításához szükséges felszerelés kiépítésében, a képernyős információs rendszer kialakításában. A kft. nyitott az együttműködésre a MÁV-Gépészet égisze alatt készülő IC+ kocsik prototípusainak fejlesztésében is - mondta Orbán Péter.

Az ügyvezető emlékeztetett arra, hogy Dunakeszin nagy múltja van a vasúti járműgyártásnak, többek között itt készült az az aranykocsi, amely 1938-ban a Szent Jobbot vitte országjáró körútján. Az ügyvezető igazgató elmondta: a közelmúltban a Svájci Vasút megrendelésére alakítottak ki újszerű vasúti kocsiszekrényt. Ennek a gyártása jelentős részben Dunakeszin történik. A fejlesztés lehetőséget ad arra, hogy a szerelvénybe alacsonypadlós egységet is beépítsenek a régi, meredek lépcsőkkel közlekedő vasúti kocsik közé. Ez a megoldás a MÁV-nak is kedvező lehetne, és ha a vasúttársaság rászánja magát egy ilyen tenderkiírásra, akkor a Bombardier MÁV Kft. indulhatna a megbízásért - mondta az ügyvezető igazgató.