Milyen beruházással lehet új ügyfeleket, piacot szerezni?

Előremutató ötleteket díjazott a Budapest Bank, a 2012-ben meghirdetett Partner-díjjal.
NAPI, 2013. március 12. kedd, 11:30
Fotó: Napi.hu

A beérkezett pályázatokban a legtöbb vállalkozás az új, innovatív - sok esetben környezetkímélő - technológia, berendezés beszerzését emelte ki, amely hatékonyságnövelést, árcsökkentést eredményezett. Ezzel szemben kevesebben pályáztak új, sajátfejlesztésű termékek, eljárások bevezetésével, de akadt köztük néhány olyan fejlesztés, amely az európai piacon egyedülálló.

Többen említették még a szervezetfejlesztést (pl. teljesítményértékelő és motivációs rendszer bevezetését, vezetői workshopokat és tréningeket), illetve az erőteljes marketingkampányokat, amelyekben az utóbbi években előtérbe került az online eszközök, azon belül is a közösségi média alkalmazása.

Amivel nyerni lehetett

A március 8-i díjkiosztón a bronzérmet a nyomdaiparban tevékenykedő budapesti Prime Rate Kft. kapta, amely az elmúlt pár évben többek közt jelentős szervezetfejlesztést hajtott végre, átfogó kontrolling rendszert alakított ki, és új kereskedelmi lehetőségeket kutatott fel, amely nyomán elindította a lakossági ügyfeleket célzó, fotókönyveket és naptárakat gyártó "web to print" üzletágát.

A második helyezést a kaposvári tetőfedőáru-kereskedelemmel foglalkozó Profi Tető Kft nyerte el. A cég tavaly vezette be - elsőként a magyar piacon - azt a robottechnológiás eljárást, amellyel a lakossági vevők részére gyárt ácsszerkezeteket. A technológia révén minden ácsipari feladat kivitelezhető és exkluzív igények is kielégíthetők. Emellett egy egyedülálló tetőbemutató mintaparkot is felépítettek.

A nyertes a tápiószőlősi FERZOL Lemezmegmunkáló Kft. lett. A cég a legmodernebb - a korábbiakhoz képest 240 százalékkal nagyobb teljesítményt nyújtó - lemezvágó berendezések beszerzése révén megduplázta kapacitását a gyártási területen. Az alapanyag-felhasználás optimalizálásával pedig lecsökkentette az egy darabra eső hulladékmennyiséget.

HOZZÁSZÓLÁSOK