Mit művelt a magyar Tesco a társaival?

Közel 300 milliárd forintos forgalmat ért el Magyarországon, ennél a csehországi bevétel kevesebb, a lengyelországi több. Versenyben a régiós Tescók.
Csernátony Csaba, 2016. október 7. péntek, 14:18

A brit Tesco a héten tette közzé a csoportszintű eredményeit, ezek szerint a 2016/2017-es üzleti év első felében - február és augusztus között - az vállalat árbevétele 3,3 százalékkal 24,4 milliárd fontra (8564 milliárd forint) nőtt, az operatív - egyszeri tételek nélküli - nyereség pedig 60 százalékkal 596 millió fontra (211 milliárd forint) gyarapodott.

A beszámolóból az is kiderül, hogyan teljesített a magyar, a cseh és a lengyel leányvállalat a szóban forgó időszakban. A magyar Tesco adó nélküli árbevétele angol fontban 757 millió forintra rúgott, ez forintban számolva 294 milliárd forintot tett ki. Ezzel párhuzamosan a csehországi Tesco 617 angol fontos (240 milliárd forintos) bevételt ért el, a lengyelországi leányvállalat pedig közel 1 milliárd angol fontot (387 milliárd forintot) termelt.

Így szerepeltek a régiós Tesco-leányok (a 2016/2017-es üzleti év első felében)


Egy boltra jutó átlagos árbevétel Egy négyzetméterre jutó átlagos árbevétel
Magyarország1,41 milliárd forint456 ezer forint
Csehország1,2 milliárd forint470 ezer forint

Forrás: Tesco, Buksza-számítás

Egy az egyben persze nem vethetőek össze a magyar, cseh és lengyel Tesco-adatok, mert különböző méretű a bolthálózat az érintett országokban. Magyarországon például 208, Csehországban 200, míg Lengyelországban jóval több, összesen 437 üzlet hozta össze a forgalmat.

Boltonként átlagosan a magyar egységeknek a bevétele nagyobb volt, mint a cseh vagy lengyel üzleteké. Ha pedig a négyzetméterre vetítjük az leányvállalatok bevételeit, akkor a cseh Tescók állnak az élen, megelőzve a magyar és lengyel boltokat.

Ha tetszett a cikk, a Bukszát szeretheti a Facebookon is.

HOZZÁSZÓLÁSOK