Mit szeret a magyar autós?

Noha a magyarországi casco átlagdíja húsz százalékkal alacsonyabb, mint öt évvel korábban, a járműveknek továbbra is kevesebb mint ötöde rendelkezik casco-biztosítással. A legtöbb autós a járművének korára és a magasnak vélt díjra hivatkozva marad távol ettől a biztosítástól - derül ki az Union Biztosító felméréséből.
Napi.hu, 2016. szeptember 27. kedd, 14:39
Fotó: Napi.hu

Noha a casco átlagdíja 20 százalékkal alacsonyabb, mint öt évvel korábban, a járműveknek továbbra is kevesebb mint ötöde rendelkezik casco-biztosítással. A legtöbb autós a járművének korára (38 százalék), illetve a magasnak vélt díjra (37 százalék) hivatkozva marad távol ettől a biztosítástól. Aki viszont már kötött ilyen biztosítást, meglehetősen hűséges ügyfélnek bizonyul: 36 százalékuk még 20 ezer forintos évi díjkülönbség ellenére sem biztos, hogy olcsóbbra cseréli meglévő szerződését - derül ki az Union Biztosító másfél ezres mintán készített felméréséből.

Miért nem kötnek több cascót?

A Mabisz adatai szerint tavaly 821 ezer casco-szerződést tartottak nyilván, ami azt jelenti, hogy a járművek mindössze 18 százaléka rendelkezett ilyen biztosítással. Ez a szám annak ellenére sem nőtt lényegesen, hogy időközben a casco átlagdíja jelentősen csökkent: immár évek óta 80 ezer forint körül mozog értéke (havi 6800 forint), szemben az öt évvel ezelőtti, 101 ezer forintos szinttel.

A felmérés alapján az autósok túlnyomó többsége egyáltalán nincsen tisztában azzal, hogy a casco-átlagdíjak mintegy 20 százalékkal alacsonyabbak, mint öt éve. A megkérdezettek 57 százaléka szerint az elmúlt fél évtizedben díjemelkedés zajlott, és csak 20 százaléknyian tippeltek úgy, hogy tíz százaléknál nagyobb arányú díjcsökkenés következett be ebben az időszakban.

Ma már korántsem csak az új vagy a néhány éves autók esetében érdemes megfontolni a casco megkötését - magyarázza Almássy Gabriella, az Union nem-életbiztosításokért felelős igazgatósági tagja. A biztosító állományában például jelenleg a casco-szerződések 62 százaléka legalább hét éves autóhoz tartozik, míg ugyanez az arány tíz éve még alig volt több mint 6 százalék.

Kik kötnek?

A cascót kötő autósok 75 százaléka az autó első forgalomba helyezése során szerződik, hat évnél idősebb autóra mindössze 7 százaléknyian kötnek ilyen biztosítást.

Aki viszont megkötötte a szerződését, általában hosszú évekig fenn is tartja azt. A casco esetében jóval kevésbé jellemző a kedvezőbb díjak miatt végrehajtott szerződésváltás, mint a kötelező biztosításnál. Míg a kgfb-nél az autósok többsége már néhány ezer forintnyi különbség miatt szerződést vált, a cascónál évi tízezer forint alatti spórolás miatt csupán 48 százalékuk nyilatkozott ilyen szándékról. 36 százalékuk a váltásra még 20 ezer forintnyi díjkülönbség esetén sem szánná rá magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK