Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az idén átlagosan mintegy 7 ezer forinttal többet költöttek a múlt pénteki akciós napon az Extreme Digitalnál az online vásárlók - derül ki a cég Napi.hu-nak elküldött összesítéséből. A társaság a Black Friday kapcsán csak a növekedés mértékét árulta el, azt nem, hogy pontosan mennyit költött átlagosan egy-egy vásárló.

Vásárlók és százalékok

Az összesítés szerint vásárlók 53 százaléka kérte valamelyik üzletbe a kiválasztott terméket, ez valamivel meghaladja a tavalyi 48 százalékos arányt. A rendelések 16 százalékánál a vásárlók online bankkártyás fizetést választották, ez csaknem két százalékpontos növekedést jelent a múlt évhez képest. Az is látszik ebből, hogy sokan inkább a helyszíni átvételkor fizetnek.

A cég Black Friday-ét követő napokban a magyar internetezők jóval aktívabban vásárolnak, mint tavaly: így az előzetes becslések alapján november utolsó két hetében az Extreme Digital nagyobb forgalmat bonyolít majd, mint 2017-ben - mondta Várkonyi Balázs, a Napi.hu-nak. Míg négy-öt éve a fekete péntek egynapos akciót jelentett, az utóbbi két évben már olyan sok időpontban és időtartammal rendeztek akciókat a magyarországi kereskedők, hogy a hazai vásárlók úgy tartják: november közepétől a hónap végéig folyamatosan fekete péntek zajlik. Ez a trend pedig önmagát generálja, kereskedőként sem lehet kívül hagyni, hiszen a vásárlók elvárják a folyamatos akciókat - tette hozzá Várkonyi.

Legnépszerűbb termékek

A cégnél idén is a műszaki cikkek voltak a slágerek, de nagy volt a kereslet a tisztítószerek, mosó-, és mosogatókapszulák iránt is.

Az elektronikai cikkek közül a PlayStation 4 és Xbox One játékgépek fogytak el a leghamarabb, illetve a zömében Huawei és Samsung gyártmányú, középkategóriás androidos -okostelefonokra volt igény. A tévék közül a prémium, 43-55 colos képátlójú típusokat vásárolták leginkább és az idén már OLED-tévéket is nagyobb számban rendeltek.