A vizsgálat a Takarékbank pénzügyi szolgáltatására vonatkozóan több - részben jelentős súlyú - jogszabálysértést állapított meg, többek között a vállalatirányítás, a hitelkockázat, az informatika, a csoport és egyedi szintű számviteli előírásoknál és adatszolgáltatásnál, illetve a (konszolidált és egyedi) tőke számításánál.

A hitelkockázat területén feltárt jogszabálysértések a Takarékbank

  • ügyfél- és partnerminősítési szabályzatát,
  • a hitelkihelyezésekről szóló döntéselőkészítési szabályzatát,
  • a központi hitelinformációs rendszerbe történő adattovábbítási gyakorlatát,
  • a hitel kihelyezések folyamatos monitoringjára vonatkozó eljárásrendjét,
  • a fedezetértékelési szabályzatát az ügyletminősítési eljárását,
  • a belső hitelekre és a befektetésekre vonatkozó eljárásrendjét,
  • továbbá az eszközminősítés számviteli követelményeit érintették.
A jegybanki vizsgálat a Takarékbank befektetési szolgáltatását tekintve szintén több - részben jelentős - jogszabálysértést azonosított:
  • a bank egyebek közt (kisebb számú ügyfele esetében) az általa vezetett ügyfélszámlákon a jogszabály által meg nem engedett tranzakciókat végzett,
  • a telefonos megbízás-felvételkor ügyfeleit nem az üzletszabályzatának megfelelően azonosította,
  • s a megbízás tartalma sem felelt meg az abban foglaltaknak.
Mindezek miatt az MNB összességében 99,2 millió forint bírságot szabott ki a Takarékbankra. Az MNB számviteli hiányosságok, illetve a pénzmosási szabályzatra vonatkozó problémák miatt 2 millió forint bírságot szabott ki a Banküzlet Zrt.-re. Az adatszolgáltatási kötelezettség megsértése, illetve szintén a pénzmosási szabályzatot érintő hibák miatt 1,5 millió forintnyi bírság kiszabására került sor a Takarék Faktorház Zrt. esetében.