A vizsgálat a Takarékbank pénzügyi szolgáltatására vonatkozóan több - részben jelentős súlyú - jogszabálysértést állapított meg, többek között a vállalatirányítás, a hitelkockázat, az informatika, a csoport és egyedi szintű számviteli előírásoknál és adatszolgáltatásnál, illetve a (konszolidált és egyedi) tőke számításánál.
A hitelkockázat területén feltárt jogszabálysértések a Takarékbank
- ügyfél- és partnerminősítési szabályzatát,
- a hitelkihelyezésekről szóló döntéselőkészítési szabályzatát,
- a központi hitelinformációs rendszerbe történő adattovábbítási gyakorlatát,
- a hitel kihelyezések folyamatos monitoringjára vonatkozó eljárásrendjét,
- a fedezetértékelési szabályzatát az ügyletminősítési eljárását,
- a belső hitelekre és a befektetésekre vonatkozó eljárásrendjét,
- továbbá az eszközminősítés számviteli követelményeit érintették.
- a bank egyebek közt (kisebb számú ügyfele esetében) az általa vezetett ügyfélszámlákon a jogszabály által meg nem engedett tranzakciókat végzett,
- a telefonos megbízás-felvételkor ügyfeleit nem az üzletszabályzatának megfelelően azonosította,
- s a megbízás tartalma sem felelt meg az abban foglaltaknak.