A NAPI Gazdaság cikke. Klasszikus szappanoperákat azonban nem néznének a mobilon, a sorozatok helyett inkább rövid összefoglalókat látnának szívesen, igaz, utazásaik során – amikor is leginkább tévéznének – a hosszabb műsorokat is megnéznék. Egyebek között erre jutott a TNS Hungary és a TV2 közös kutatása, amelyet Varga Judit, a TNS munkatársa ismertetett. Egy nemzetközi kutatás is hasonló eredményre jutott, vagyis általában passzív időben, de akkor szívesen használják a mobiltévét a felhasználók – mondta Novák Péter, a Kirowski ügyvezetője. A magyar kutatás során az is kiderült: a mobilosok azt is elvárják az új technológiától, hogy a lehívott tartalmakat menteni lehessen, ráadásul „szörfözni” is szeretnének a programok között, ahogyan azt a hagyományos televízió esetében megszokták. A tesztelők a tematikus összeállításokat kevésbé díjazták, ehelyett olyan vegyes programcsomagokat szeretnének, amelyekben minden tartalmi kategória képviselve van. A felhasználók reklámok nélkül használnák a mobiltévé-szolgáltatást, ám ha a reklám miatt olcsóbb lenne a díja, akkor elfogadnák a hirdetéseket. A költségek mellett a tartalom is érdekes kérdéseket vet fel, a televíziók például csak az általuk tulajdonolt programokat értékesíthetik tovább, a népszerű hírműsorok sugárzása viszont számos jogtulajdonossal való megegyezést feltételez. Balázsi György, a T-Mobile üzletfejlesztési vezetője megjegyezte, hogy a speciálisan mobilra kifejlesztett tartalom drága, a többcélú tartalmak előállítása lehet a kifizetődő. Ahhoz, hogy tömegtermékké válhasson a mobiltévé, a tartalom bővülésén túl szükség lesz a technológia továbbfejlesztésére is, például a kezelőfelületek használhatóbbá tételére – mondta Koltai Péter, a T-Online üzletfejlesztési vezetője.