Mobiltévések nem zabálnák a reklámokat

Leginkább élő műsorokat, humoros tartalmakat szeretnének látni a mobiltévé-szolgáltatást kipróbálók, s a budapestiek közül sokan a közlekedési hírekre is kíváncsiak voltak.
NAPI, 2006. november 28. kedd, 07:55
Fotó:

A NAPI Gazdaság cikke.

Klasszikus szappanoperákat azonban nem néznének a mobilon, a sorozatok helyett inkább rövid összefoglalókat látnának szívesen, igaz, utazásaik során - amikor is leginkább tévéznének - a hosszabb műsorokat is megnéznék. Egyebek között erre jutott a TNS Hungary és a TV2 közös kutatása, amelyet Varga Judit, a TNS munkatársa ismertetett.
Egy nemzetközi kutatás is hasonló eredményre jutott, vagyis általában passzív időben, de akkor szívesen használják a mobiltévét a felhasználók - mondta Novák Péter, a Kirowski ügyvezetője. A magyar kutatás során az is kiderült: a mobilosok azt is elvárják az új technológiától, hogy a lehívott tartalmakat menteni lehessen, ráadásul "szörfözni" is szeretnének a programok között, ahogyan azt a hagyományos televízió esetében megszokták. A tesztelők a tematikus összeállításokat kevésbé díjazták, ehelyett olyan vegyes programcsomagokat szeretnének, amelyekben minden tartalmi kategória képviselve van. A felhasználók reklámok nélkül használnák a mobiltévé-szolgáltatást, ám ha a reklám miatt olcsóbb lenne a díja, akkor elfogadnák a hirdetéseket. A költségek mellett a tartalom is érdekes kérdéseket vet fel, a televíziók például csak az általuk tulajdonolt programokat értékesíthetik tovább, a népszerű hírműsorok sugárzása viszont számos jogtulajdonossal való megegyezést feltételez.

Balázsi György, a T-Mobile üzletfejlesztési vezetője megjegyezte, hogy a speciálisan mobilra kifejlesztett tartalom drága, a többcélú tartalmak előállítása lehet a kifizetődő. Ahhoz, hogy tömegtermékké válhasson a mobiltévé, a tartalom bővülésén túl szükség lesz a technológia továbbfejlesztésére is, például a kezelőfelületek használhatóbbá tételére - mondta Koltai Péter, a T-Online üzletfejlesztési vezetője.

HOZZÁSZÓLÁSOK