Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A járvány miatt ugyan kevesebb üzemanyagot értékesít a Mol, mint korábban, de mivel a cégnek van petrolkémiai üzletága, és a műanyag termékek többsége iránt pedig még nőtt is a kereslet, jól vészeli át az idei évet - derült ki abból az interjúból, amit Hernádi Zsolt, a cégcsoport elnöke adott a Világgazdaságnak. A megnövekedett higiéniai követelmények, a védőfelszerelések és orvosi eszközök iránt megugró kereslet a járvány idején is biztosította a petrolkémiai üzletág nyereségességét.

Jól teljesített a kiskereskedelmi szegmens, amelybe beletartoznak a benzinkutak shopjai is, még az üzemanyag-kereslet jelentős visszaesése ellenére is. A cég 2030-ig szóló stratégiájában azzal számol, hogy 2040 környékére 30-40 százalékkal esik a folyékony üzemanyagok iránti kereslet.

A cégvezető fontosnak tartja a hulladék újrafelhasználását is. A körkörös gazdaságra építve nagyobb, mondhatni, stratégiai fókusz lesz a Mol hulladékkezelési tevékenységén. A Mol-csoport ugyanis az egyik legösszetettebb hulladékgazdálkodási rendszert működteti a hazai ipari vállalkozások közül.

A vásárlók igénylik a töltőállomásokon a minőségi termékeket és szolgáltatásokat. A nem üzemanyag jellegű forgalomban egyes, Fresh Cornerekben vásárolható termékek iránt még nőtt is az igény a járvány alatt. Az értékesítési és kiszolgálási pontokká fejlődő töltőállomásaink megfelelő helyen vannak, és valós fogyasztói igényt elégítenek ki - véli a cégvezető.

A Mol igyekszik meggyőzni a szabályozó hatóságokat az autómegosztás társadalmi hasznáról, mert ezek a járművek nem élveznek parkolási és más előnyöket, holott a magánautókhoz képest számos előnnyel járnak a közösség számára. Ez az üzletág még nem nyereséges, de úgy tekintenek rá, mint beruházásra a tanulásba, a jövőbe.