MTelekom: így történt a főszerkesztő-váltás az Origónál

A Magyar Telekomra a kormányzat felől semmilyen nyomás nem nehezedett sem az Origo.hu főszerkesztőjének személyét, sem a hírportál tartalmát illetően - közölte Magyar Telekom Nyrt., az Origo Zrt. 100 százalékos tulajdonosa.
Inforádió, MTI, 2014. június 5. csütörtök, 18:08
Fotó: Napi.hu

A Magyar Telekom azt írta: kiemelten fontosnak tartják az Origo.hu szerkesztőségének teljes függetlenségét, nem szóltak és a jövőben sem szólnak bele a szerkesztőség munkájába. A főszerkesztő személyét érintő döntés az Origo Zrt. menedzsmentjének döntése volt, a Magyar Telekom nem gyakorolt nyomást és nem kérte az Origo vezetőségétől a főszerkesztő leváltását.

A távközlési cég közleményében cáfolta azokat a találgatásokat, amelyek az Origo.hu főszerkesztőjének távozását a Magyar Telekom és a kormány közötti megállapodással hozzák összefüggésbe. Hangsúlyozták, hogy a cégre semmilyen nyomás nem nehezedett a kormányzattól.

Hozzátették: a Magyar Telekom elnöki és vezérigazgatói pozíciójának szétválasztása a Deutsche Telekom leányvállalatainál megkezdett, és több országban már végbement folyamat, ezért alaptalan az a feltételezés, hogy a kormánnyal februárban megkötött partnerségi együttműködési megállapodás bármilyen mértékben érintette volna akár a vállalat irányításának struktúráját és vezetőit, akár az Origo Zrt.-t.

"A mindenkori kormány és a Magyar Telekom vezetői közötti párbeszéd természetes, ám ezek célja sohasem a nyilvánosság, a sajtószabadság korlátozása".

Az Origo Zrt. kedd reggeli tájékoztatása szerint a cég a változó médiafogyasztási szokásokhoz alkalmazkodva nagyobb hangsúlyt akar fektetni az integrált tartalom-előállítás stratégiájának megvalósítására, ezért átszervezi eddigi tartalomirányítási szervezetét. Sáling Gergő főszerkesztő közös megegyezéssel távozott posztjáról, utóda Pálmai L. Ákos lett, aki egyben az Origo Zrt. TV és webvideó üzletágának vezetője. Több hírportál közben arról írt, hogy politikai nyomás miatt kellett távoznia a főszerkesztőnek, amit az Origo Zrt. közleményben utasított vissza.

Lázár János kedd este közleményben kérte az Origo távozó főszerkesztőjét, hogy a nyilvánosság előtt mondja el, vagy cáfolja határozottan a leváltása körüli híreszteléseket. Az államtitkár megjegyezte, a hírportál tulajdonosa is határozottan cáfolta, hogy politikai okai lennének a főszerkesztő leváltásának.

Szerdán a Riporterek Határok Nélkül (RSF) nevű nemzetközi újságíró szervezet közleményben bírálta az Origo hírportál főszerkesztőjének leváltását. Közölték, az RSF állásfoglalást kért az Origo tulajdonosa, a Magyar Telekom Nyrt. német anyavállalatától, a Deutsche Telekom AG-től, amely közölte, hogy a személyi változás egy belső szerkezeti átalakítás eredménye, és erre a folyamatra a német társaság "nem gyakorolt befolyást".

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Blama, 2014.06.06 09:55

@smithron: Jesszusom, szegény fideszes jogász.

nem kötnek vele szerződést.

Ez Narancsisztán szégyene!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Hajnalka_vagyok, 2014.06.06 09:41

@justice: baratocskam, le vagy maradva egy-ket brossuraval (el ne mond a Magyar Nemzet-feloran...). Viktor urad mar 2010-ben megmondta, hogy nincs masra mutogatas, mostantol minden felelosseg a fidesze.
Ja, es ne feledd, mit mondott voktorod 2010. aprilis 25-en:
"A mai napon Magyarországon beteljesedett egy történelmi tanulság, húsz év tanulsága, a rendszerváltás nagy tanulsága, mely úgy hangzik: rendszert váltani nem lehet, rendszert csak megbuktatni és megdönteni lehet, megdönteni és újat alapítani helyette."
Lesz meg "mai nap" egyszer...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nitro, 2014.06.05 22:54

@rw: A közmédiás közvetítés minősége "nagyszerű" volt. Passzolt az aranylábú gyerekek produkciójához. A magyar foci kitűnő propagandája volt a tegnapi előadás. Még stadionokat, még TAO-s pénzt, még gáz offshore-t, még, még, még ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw, 2014.06.05 21:53

@paramparam: állítólag tegnap az albán-magyar is elég pocsék volt. ki ne hagyd a sorból. :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Abbe, 2014.06.05 21:52

@paramparam: "csakis a véletlen műve."

Mint a jobb filmekben, mikor kiírják, miszerint a film témája elképzelt történet, mindennemű egyezés a valósággal a véletlen műve...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html