Nagy bővítésre készül a kecskeméti Mercedes (frissítve)

Májusban indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában, ezért további 500 dolgozót vesznek fel – jelentette be Frank Klein, a gyár igazgatója kedden Kecskeméten, sajtótájékoztatón.
MTI, 2014. március 18. kedd, 15:06

A termékek iránti nagy kereslet miatt a gyár májustól a nap 24 órájában fog autót gyártani, ezért a magyar munkavállalók létszámát 3500-ra növelik - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, aki távozik a gyár éléről és a találkozón búcsúzott el a sajtótól. Elmondta: büszke arra, hogy a Mercedes-Benz kecskeméti gyára hozzá tudott járulnia a magyar gazdaság növekedéséhez.

Frank Klein visszatér Németországba és az egész világra kiterjedő transzporter-gyártás vezetői feladatkörét veszi át a Daimler konszernnél. A kecskeméti gyár irányítását Thomas Geier veszi át május 1-jével.

Frank Klein kiemelte, hogy a kecskeméti gyár a rastatti üzemmel közösen gyártja a Mercedes-Benz új kompakt-autó generációjának modelljeit. A közös gyártás lehetőséget ad a két üzem gyártókapacitásának rugalmas és optimális kihasználására. Az igazgató kiemelte: a nagy kereslet miatt az elmúlt évben mindkét gyár több szombati napon is termelt. Ez a rugalmas, szorosan a piaci igényekhez igazodó üzemeltetés - függetlenül a kecskeméti harmadik műszak bevezetésétől - az idén is folytatódik - fogalmazott Frank Klein. Frank Klein elmondta, 2013-ban Kecskeméten több mint 109 ezer jármű készült el.

A konszern adatai szerint az új Mercedes-Benz kompaktautó-generáció továbbra is keresett: februárban a Mercedes-Benz 28 211 járművet adott el az A-, B- és CLA-osztályokból, ami 27 százalékkal több mint az előző év hasonló időszakának darabszáma. Az év eleje óta 29,7 százalékkal több, összesen 55 409 ügyfél választott Mercedes-Benz kompaktautót. További növekedés várható a negyedik kompaktmodell piaci bevezetésének köszönhetően: a GLA március 15-től érhető el a piacokon.

Tavaly rekorderedményeket könyvelhetett el a Mercedes-Benz a kompaktautók eladásában, mert 2012-höz képest 64 százalékkal többen, összesen 371 399 vevő választotta a kompaktmodellek egyikét, s jól fogadták az A- és B-osztályok mellett a négyajtós CLA kupét is.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csillagos66, 2014.03.18 20:06

@jobbajobb: Vietnamban meg napi 2 dollárért dolgoznak. Miért is? Baz+, azért, mert ez kapitalizmus, és nem kommunizmus, amit Te szeretnél.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2014.03.18 20:00

@jobbajobb: Kérdezd meg Széles buldogodat, hogy az Ikarusnál mostanában mennyit fizetnek egy munkásnak aki a fényszórót állítja be a sor végén.
Hülye fax.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2014.03.18 19:53

@jobbajobb: agyatlan! szállítási költség?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

jobbajobb, 2014.03.18 19:38

..jó hírek ,de a bérek a kintiek harmada ...,miért is ?? na érzékeny-balos liberálisok???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2014.03.18 17:52

Egy évfolyamtársam dolgozik ott.
Ha mondjuk Miskolcra vitték volna, fele ennyit nem sírnának az emberek ez biztos.
Kár, hogy stratégiai partner létére a Merci Romániában húztak fel a váltógyárat.
Biztos a zelmútnyócév tehet erről is...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html