Nagy dobás Budapesten - megszólalt a buszgyártó milliárdos

A BKV által beszerzett környezetbarát Modulo buszok a Margitszigeten, a Belvárosban és elképzelhető, hogy a Budai Várban közlekednek majd. A gyártó cég optimista, az üzemeltetés tapasztalatival, kiforrott konstrukcióval léphetnek a világpiacra - tudta meg a Napi.hu.
Szakonyi Péter, 2015. december 15. kedd, 12:27
Fotó: Napi.hu

Áttörésként értékelte a BKV Zrt. húsz Modulo Medio Electric elektromos midibusz beszerzését a gyártó Evopro vezetője, Mészáros Csaba szerint ezzel a közösségi közlekedésben Budapest nagyot lépett előre - tudta meg a Napi.hu az Evopro Holding Zrt. elnök-vezérigazgatójától. A környezetbarát buszok forgalomba állásásával a magyar fővárost csak London előzi meg az elektromos hajtású közösségi  közlekedés terén. (Amszterdamban ugyan több ilyen busz van, de azok csak a reptéren belül közlekednek.) Az e-mobilitásban elért áttörés pénzben is jól kifejezhető megtakarítást eredményez: 1 kilométert ugyanis 10 forint alatti energiaköltséggel tud megtenni a Modulo, ugyanilyen távot dízel meghajtású busz éppen tízszer ennyiért.

A tavasszal üzembe álló buszok naponta 200 kilométert tudnak megtenni töltés nélkül, ami azt jelenti, hogy éjszaka kell az akkumulátorokat tölteni, így olcsó éjszakai árammal "tankolhatnak fel". Ennek országos jelentősége is van, hiszen a Paks által termelt olcsó áramot éjszaka eddig részben a szomszéd országokba exportáltuk, így viszont ezzel lehet feltölteni a fővárosi elektromos buszflottát.

Az Evopro az elmúlt években egymilliárd forint feletti összeget fektetett az elektromos Modulo fejlesztésébe. Az alacsonypadlós buszok 2 tengelyes, háromfázisú aszinkronmotor meghajtásúak. A nyolc méter hosszú, és 61 embert szállítani képes busz technológiáját a Siemens szállítja, de a magyar részarány - hozzáadott érték - eléri az 57 százalékot.

Nem elhanyagolhatóak a környezetvédelmi szempontok sem. A Modulo buszok az öreg, még Euro 3-as motorral szerelt - és ennek megfelelően környezetszennyező társaikat - válhatják fel. A BKV az új buszok üzemeltetéséhez szükséges töltőállomások létesítését, valamint a járművezetők és karbantartók képzését is vállalta.

Forrás: Totalcar.hu

Mészáros Csaba - Varga Mihály gazdasági miniszterrel egyetértve - a  budapesti új autóbusz-flotta mintaprojektet csak az első lépések egyikének nevezte. A 20 darabból álló flotta működtetése során gyűjtött tapasztalatok lehetővé teszik ugyanis egy kiforrott konstrukció megalkotását. Az Evopro ezzel nem csak a hazai városok közlekedésében tud majd szerepet vállalni, hanem lehetőség nyílik a környezetbarát buszok exportjára is. A magyar buszgyártás, nincs lemaradásban és ezzel a projekttel meg tudja őrizni szerepét a nemzetközi piacon - jegyezte meg Mészáros Csaba.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2015.12.16 12:14

@bogyu: Havi kombinált bérlet díjai:
Debrecen: 6.500 Ft
Miskolc: 7.000 Ft
Szeged: 7.000 Ft
Budapest: 9.500 Ft

No akkor most jöhet az összehasonlítás: Hol is a legolcsóbb a hálózatra, utazási lehetőségekre vetítve a közlekedés???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bogyu, 2015.12.16 07:21

@RealMan: Elvégre kell találni valós indokokat is a paksi nosza-hamar bővítésre.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bogyu, 2015.12.16 07:19

@rigolya: Ugye viccelsz, Berlinben egy AB körzetes jegy (ami nagyobb területet fed le Budapestnél, kb 800 Ft. Nálunk egy átszállójegy (mivel ez fedi le a berlini Einzelfahrausweis szolgáltatási körét) 530Ft. A szolgáltatás minősége és színvonala pedig összehasonlíthatatlan.
Prágában egy másfélórás (átszállásos) utazásra jogosító jegy ára 220 Ft.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2015.12.15 16:18

Ne keressük mindenben a rosszat, vannak jó döntések is, ilyen az Evopro buszok. A technikai színvonala majd javulni fog, biztos vagyok benne. Orbán nem fogja sajnálni az adófizetők meg az MNB nyereségét erre és ezt fogadjuk el. Persze ez a pénz majd a büntetésekből és más vagyonelkobzásokból fog eredni, de nemes célért ne legyünk már finnyásak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2015.12.15 12:54

A BKV finanszírozását oldja meg tarlós!
A 3-as metro felújítása már most 165 mrd, a tervezett 125 helyett... s még ez is csak tervezési fázisban! (Kit is szoktak emlegetni drága metrovalami miatt?! tarlós mehet melléje!)

Keveset fizet jegyre-bérletre a fővárosi még mindig, ahhoz képest, hogy mekkora a hálózat és a szolgáltatási színvonal!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html