Nagy dobás készül a magyar használtautó-piacon

Az első magyar Tesla-importőr lehet pár éven belül az a cég, amely hamarosan elektromosautó-szalont nyit az egyik budai plázában. Mindezt úgy, hogy a cég vezetője egy héttel korábban még pálinkakereskedelemből élt.
Szász Péter, 2017. február 26. vasárnap, 10:08
Fotó: Napi.hu

Hamarosan megnyitja elektromosautó-szalonját az egyik budai plázában Bárány Péter, a pálinkáiról ismert Rézangyal Kft. volt kereskedelmi vezetője. Az általa alapított Electric Motors Hungary Kft. ezzel alapozza meg, hogy három éven belül Magyarország első új Tesla-importőre lehessen.

A szalonban használt elektromos személy- és haszongépjárműveket árulnak majd - mondta Bárány Péter a Napi.hu-nak. A kocsikat nem rendelésre hozzák be külföldről, hanem egy meglévő készletet árulnak, amelynek nagy előnye, hogy az autókat ki is lehet próbálni. A készletezésből származó kockázatokat egy bérautó-szolgáltatással minimalizálják a tervek szerint. A cég több márkát forgalmaz köztük Teslákat.

Sokan nem tudják, hogy az Amerikából behozott Teslákra semmilyen garancia nincs Európában. Hiába vesz valaki például egy Olaszországban, olasz papírokkal futó Teslát, ha azt nem új autóként helyezték forgalomba, akkor minden javítást a tulajdonosnak kell állnia

- mondta Bárány. Emiatt a kft. csak olyan kocsikat hoz be - főleg Hollandiából - amelyekre él az európai garancia.

A személyautók mellett az elektromos haszongépjárművekre is hangsúlyt fektetnak. Az egyik célcsoport a kkv-szektor, ahol - Bárány szerint - a cégvezetők egyelőre nem tudják elképzelni, hogy pénzt öljenek elektromos kishaszonjárművekbe. Pedig ma már 6 millió forint körüli összegért be lehet hozni használt darabokat Európából. Egy fuvarozásra használt elektromos kocsinál pedig még az sem baj, ha nincs elég töltőpont Budapesten, ugyanis egy 120-150 kilométeres hatótávolsággal bőven lehet teljesíteni a szállításokat a fővárosban, az autó pedig éjjel töltődik a telephelyen.

A cég bejegyzett csaknem száz, elektromos autóval kapcsolatos domainnevet is.

A Coca-Cola vitte a Rézangyalt

A Rézangyal Kft. nemrég adta el a névadó pálinka disztribúciós- és márkajogait a Coca-Colának, így Bárány most idejét egy jóval magasabb kategóriájú pálinka, a Márton és Lányai márkaépítésére és az e-autó-kereskedelemre tudja fordítani - árulta el a cég vezetője.

A Rézangyalt 2010 és 2014 között is forgalmazta már a Coca-Cola, de mikor az otthoni pálinkafőzés miatt a bolti forgalom visszaesett, a Rézangyalnál úgy gondolták, hogy csak úgy védhetik meg a márkát, ha a disztribúciót is saját maguk végzik. A Coca-Colánál pedig ekkor már jobban koncentráltak például a nagyobb forgalommal kecsegtető whiskey- és vodkapiacra
Idén február 1-től azonban az együttműködés megújult.

Pálinkából autóba

Bár az elektromos autóknak és a pálinkának látszólag semmi közük nincs egymáshoz, sikerült ezt is összefésülni, ugyanis a Márton és Lányai lesz az első magyarországi pálinka, amelyet elektromos autóval szállítanak majd ki a vendéglátóhelyekre és az üzletekbe. Bárány Péter a korábbi vetélytársával Pátzay Istvánnal, a Veritas borkereskedés tulajdonosával közösen vásárolta meg a a Márton és Lányai pálinkamárka jogait tulajdonló cég 50 százalékát. A termékeket továbbra is Márton János főzi, de a forgalmazó mostantól a Veritas lesz, a marketingstratégiáért és a kiemelt szerződésekért pedig Bárány Péter felel.

Az elektromosautó-flotta első tagja, egy Nissan e-NV lesz, de később további 5 nagyobb méretű típussal bővülhet. Hosszabb távú terv, hogy a Veritas is átáll az elektromos autós szállításra.

HOZZÁSZÓLÁSOK