Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Idén az új Vitara sorozatgyártására készül fel a Magyar Suzuki Zrt., megkezdték a technológiai átállást és a minőségbiztosítási rendszerek kiépítését - jelentette be Ryoichi Oura, akit idén májusban neveztek ki a cég vezérigazgatójává. A szakember 2011 óta dolgozik a vállalatnál. A gyár sok területét érinti az átalakítás, ennek része volt az is, hogy a nyári leállás után egy műszakra álltak át.

Decemberben már visszatérnek a kétműszakos gyártásra, majd a karácsonyi - fejlesztések miatti - állás után a januárban induló sorozatgyártásra készülnek. A Vitarával a Suzuki a C-szegmensben méretteti meg magát a csúcstechnológiai berendezéseivel - közben megtartja a többi Suzuki autó alapértékeit, így az üzemanyagtakarékosságot és az alacsony kibocsátást - sorolta Oura. A magyar gyárból kikerülő autókat tavasszal kezdik világszerte értékesíteni. A Vitara után évente új modell bevezetését tervezik - mondta a cégvezető.

Száz exportország a cél

A magyar Suzuki rendelés után gyárt, az S-Cross gyártása óta pedig jelentősen nőtt az exportpiacok száma: jelenleg 60 országba exportálnak, de a szám folyamatosan nő - jelentette ki Krisztián Róbert kereskedelmi igazgató. A legfontosabb piac továbbra is az EU maradt, de terjeszkedni szeretnének Afrikában, Latin-Amerikában és Óceániában is.

Tavaly 2,69 millió autót értékesített a Suzuki, az idei cél, hogy ezt a darabszámot túlszárnyalják, az adatok egyelőre biztatóak - mondta Krisztián. Tavaly 197 ezer autót adtak el Európában és Oroszországban, idén eddig sikerült 10 százalékkal nőni. A Magyar Suzuki tavaly Nagy-Britanniában 19,3 ezer, Németországban 15,9 ezer, Oroszországban mintegy 14, míg Franciaországban és Olaszországban 12-12 ezer autót értékesített. A középtávú tervek egyike, hogy száznál több országba exportáljanak, valamint az értékesítés 31 százaléka Európán kívül történjen. Az értékesítési pozíció erősítésével ki tudjuk kerülni a jövőben az orosz helyzethez hasonló gondokat - emelte ki Krisztián.

A magyar piacon az új autók eladása nő, a piac 20 százalékkal bővült. A Suzuki átlag felett növekszik, idén 5 ezres növekedést várnak, ami 27 százalékos bővülést jelent. Ennek megfelelően itthon "jó és stabil" a cég pozíciója Krisztián szerint. Eközben azonban torzul a piac, a használt autók extrém mértékű behozatala miatt: a behozott autók száma 2012 január-októberben 44,5 ezer volt, idén viszont már 80 ezer körül jár. Ez gondot okoz - ismerte el a kereskedelmi igazgató.