Nagy dobásra készül a Magyar Suzuki

Jövőre indul a Vitara gyártása Esztergomban, amit évente egy-egy új modell bevezetése követ. A cég változtatna az eddig róla kialakult képen, így már nem egyszerű és olcsó, hanem olyan minőségi autókat gyárt, amelynek jó az ár-érték aránya.
Napi.hu, 2014. november 18. kedd, 13:06
Fotó: Napi.hu

Idén az új Vitara sorozatgyártására készül fel a Magyar Suzuki Zrt., megkezdték a technológiai átállást és a minőségbiztosítási rendszerek kiépítését - jelentette be Ryoichi Oura, akit idén májusban neveztek ki a cég vezérigazgatójává. A szakember 2011 óta dolgozik a vállalatnál. A gyár sok területét érinti az átalakítás, ennek része volt az is, hogy a nyári leállás után egy műszakra álltak át.

Decemberben már visszatérnek a kétműszakos gyártásra, majd a karácsonyi - fejlesztések miatti - állás után a januárban induló sorozatgyártásra készülnek. A Vitarával a Suzuki a C-szegmensben méretteti meg magát a csúcstechnológiai berendezéseivel - közben megtartja a többi Suzuki autó alapértékeit, így az üzemanyagtakarékosságot és az alacsony kibocsátást - sorolta Oura. A magyar gyárból kikerülő autókat tavasszal kezdik világszerte értékesíteni. A Vitara után évente új modell bevezetését tervezik - mondta a cégvezető.

Száz exportország a cél

A magyar Suzuki rendelés után gyárt, az S-Cross gyártása óta pedig jelentősen nőtt az exportpiacok száma: jelenleg 60 országba exportálnak, de a szám folyamatosan nő - jelentette ki Krisztián Róbert kereskedelmi igazgató. A legfontosabb piac továbbra is az EU maradt, de terjeszkedni szeretnének Afrikában, Latin-Amerikában és Óceániában is.

Krisztián Róbert fontos feladatnak nevezte, hogy változtassanak a kilencvenes években rögzült Suzuki-képen, mely szerint a cég megbízható, de egyszerű és olcsó autókat gyárt. Ezzel szemben a mai modellek magas minőséget képviselnek, amelyek a legmodernebb technológiával készülnek, biztonságosak, és jó az ár/érték arányuk.

Tavaly 2,69 millió autót értékesített a Suzuki, az idei cél, hogy ezt a darabszámot túlszárnyalják, az adatok egyelőre biztatóak - mondta Krisztián. Tavaly 197 ezer autót adtak el Európában és Oroszországban, idén eddig sikerült 10 százalékkal nőni. A Magyar Suzuki tavaly Nagy-Britanniában 19,3 ezer, Németországban 15,9 ezer, Oroszországban mintegy 14, míg Franciaországban és Olaszországban 12-12 ezer autót értékesített. A középtávú tervek egyike, hogy száznál több országba exportáljanak, valamint az értékesítés 31 százaléka Európán kívül történjen. Az értékesítési pozíció erősítésével ki tudjuk kerülni a jövőben az orosz helyzethez hasonló gondokat - emelte ki Krisztián.

A magyar piacon az új autók eladása nő, a piac 20 százalékkal bővült. A Suzuki átlag felett növekszik, idén 5 ezres növekedést várnak, ami 27 százalékos bővülést jelent. Ennek megfelelően itthon "jó és stabil" a cég pozíciója Krisztián szerint. Eközben azonban torzul a piac, a használt autók extrém mértékű behozatala miatt: a behozott autók száma 2012 január-októberben 44,5 ezer volt, idén viszont már 80 ezer körül jár. Ez gondot okoz - ismerte el a kereskedelmi igazgató.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csillagos66, 2014.11.18 14:26

@unortodox: ...jó hír ...


Persze, hogy jó hír, mert munkát adnak. Mindaddig a magad fajta fajankók el nem kezdik bégetni, hogy hazaviszik a profitot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

unortodox, 2014.11.18 13:32

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html