Nagy lehet a baj - korlátoznák a használtautó-behozatalt

Évek óta szorgalmazza a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), hogy adminisztratív eszközökkel próbálják visszafogni a használtautó-behozatalt Magyarországra. Most igazán aktuálissá vált a téma.
Szász Péter, 2018. március 22. csütörtök, 14:18
Fotó: Napi.hu

A dízelbotrány és német szövetségi közigazgatási bíróság - az öreg dízelek nagyvárosokból való kitiltásának lehetőségét biztosító - döntése nyomán nagymértékű árcsökkenés indulhat meg az európai használtautó-piacon.

Mivel Magyarországra tavaly is több mint 150 ezer átlagosan 12 éves kocsi érkezett Nyugat-Európából, borítékolható, hogy az árcsökkenés további lendületet ad majd az importnak.

A hazai újautópiac növekedése ellenére még mindig nem sikerült megállítani az autópark öregedést és az meghaladta a 14 évet.


A helyzet még rosszabb lehet, ha például Németországban az öreg dízelek tulajdonosai gyorsan meg szeretnének szabadulni autóiktól. Az MGE szerint használt import a jelenleg forgalmazott új gépjárművekhez képest szálló porban ötvenszeres, nitrogénoxidban háromszoros károsanyag kibocsátást produkál.

A szakmai szervezet úgy véli, hogy legfőbb ideje határozott szabályozási lépéseket tenni annak érdekében, hogy az emberek a kisebb kibocsátású asutókat részesítsék előnyben, a behozatalnál. Félő, hogy a dízeldömping felkészületlenül éri majd Magyarországot.

Az MGE szerint a gépjárműadót úgy kéne átalakítani, hogy a kisebb kibocsátású járműveket részesítse előnyben, ne pedig fordítva.

Ma egy 150 lóerős autó után, ha azt 2002-ben gyártották, 15 540 forintot kell fizetni. Ha az autó 2008-as, akkor az adó már 25 530 forint, ha pedig 2016-os évjáratú, akkor 38 295 forintot kell utána fizetni.

Az MGE úgy gondolja, hogy a magyaroknak pontosan ugyanolyan egészségügyi és környezetvédelmi érdekei és jogai vannak, mint bármely más ország polgárának.

A szaktárca hallgat
Az ügyben már több hete kerestük az illetékes szaktárcát, azt tudakolva, hogy tesznek-e lépéseket a behozatal adminisztratív visszaszorítása érdekében, de a mai napig nem kaptunk választ.

A kép forrása: Shutterstock.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2018.03.23 14:36

@cito: Nem dolgozom sem kereskedésben, sem márkaszervízben, csupán azt látom, hogy a környékbeli sufniműhelyek milyen jól megélnek a lerobbant csotrogányok bütykölgetéséből. némelyik balek az értékének többszörösét költi öreg járgányára aztán néhány hét múlva újra lerobban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2018.03.23 12:57

nincs ezzel gond, nem kell mindenkinek autot adni a segge ala szazezere'.
boven van mar annyi auto magyarorszagon, hogy ne legyen problema a kozlekedes. en nem is evjaratra, hanem euro normakra hegyeznem ki a behozatalt. euro 4-esnel rosszabb mar ne kaphasson rendszamot, aki pedig ki is vonat egy regebbi autot a forgalombol, annak az egyeb koltsegeit mind elengednem. csak ez a ket dolog par ev alatt jelentos valtozast okozna...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix5, 2018.03.23 08:43

@bitpork:
Szerezzél valahonnan évi 10 mrd eurót és javítunk rajta!
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

cito, 2018.03.23 08:39

@laci_52: Melyik kereskedésben, vagy márkaszervízben dolgozol?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2018.03.23 07:52

@laci_52:
Nana, nono...ne általánosíts. A magyar utakon futó autók széthullanak. Itt Németországban sokkal jobb utak vannak, nagyobb távolságokat járnak be az emberek. Kivéve engem :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html